طرح اصلاح قانون شوراها مهمترین اقدام شورای عالی استانها-راهبرد معاصر

طرح اصلاح قانون شوراها مهمترین اقدام شورای عالی استانها

عضو شورای عالی استانها گفت: یکی از مهمترین کارهای شورای عالی استان ها ارایه طرح اصلاح قانون شوراها بود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 15
کد خبر: ۴۶۱۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، مرتضی الویری عضو شورای اسلامی استان تهران در جلسه علنی امروز شورای اسلامی استان تهران گفت: یکی از کارهای جدی شورای عالی استانها ارسال طرح به مجلس است که در این دوره هفده طرح به مجلس ارایه شد.

 

وی ادامه داد: یکی از کلیدی ترین و اساسی ترین کارها و مهمترین طرح را می توان طرح اصلاح قانون شوراها برشمرد که بعد از سال ۷۵ و پس از ۲۴ سال طرح اصلاح آن به مجلس ارسال شد.

 

الویری گفت: در شورای عالی استانها به این جمع بندی رسیدیم که این قانون مشکلات عمده ای دارد و به همین دلیل جلسات متعددی برگزار شد تا یک طرح مناسب نوشته شود.

 

عضو شورای اسلامی استان تهران افزود: بسیاری از ابهامات موجود در این طرح به خصوص در حوزه تعداد افراد عضو شورا مخصوصا در شهرهای بزرگ اصلاح شد و درباره مصونیت اعضای شوراها در حوزه ایفای وظایف شأن مورد توجه قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در شورای عالی استانها مورد بررسی قرار گرفت بحث مدیریت یکپارچه شهری است که دغدغه سالهای سال مسؤولان و مدیران شهری است.

 

الویری گفت: این طرح به مجلس رفت و مورد رسیدگی قرار گرفت اما تنها ۶ رأی کم داشت تا بتواند به تصویب برسد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب شورای عالی استانها ارتباط خوب با دیوان عدالت اداری است.

 

وی افزود: با حضور رییس دیوان عدالت اداری در جلسه شورای عالی استان ها مقرر شد ماهانه جلساتی برای مفاهمه و درک بهتر مشکلات فی ما بین برگزار شود.

 

الویری ادامه داد: برای مثال دیوان عدالت اداری اخذ عوارض از تابلوهای اطلاع رسان را ممنوع کرده بود اما بعد از صحبت کردن با ایشان و ارایه مصادیق لازم این مشکل مرتفع شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده