تشدید جنگ لفظی میان امارات و ترکیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تشدید جنگ لفظی میان امارات و ترکیه

انور قرقاش وزیر جنجالی اماراتی به تازه ترین اظهارات وزیر دفاع ترکیه که امارات را حامی تروریسم و عامل آشفتگی در لیبی و منطقه توصیف کرده بود، واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 01
کد خبر: ۵۳۱۱۲

به گزارش راهبرد معاصر، انور قرقایش وزیر مشاور در امور خارجی امارات در واکنشی جنجالی درباره آنچه دخالت ترکیه در امور کشورهای عربی و توهم استعماری آن توصیف کرد، هشدار داد.

 

این واکنش مقام اماراتی در پاسخ به اظهارات تازه وزیر دفاع ترکیه است که به ابوظبی درباره تحرکات تنش زای آن در منطقه و برخی کشورهای عربی و همچنین حمایت از تروریسم هشدار داد.

 

قرقاش  وزیر مشاور در امور خارجه امارات در توییتر امروز خود اشاره کرد: روابط(میان کشورها) از طریق تهدید و وعده (های انتقام) دادن مدیریت نمی شود. هیچ جایی برای استعمارگرایی نیست.

 

وی درادامه توییت خود نوشت: این اظهارات وزیر دفاع ترکیه پسرفتی دیگر در تاریخ دیپلماسی کشورش است. بهتر است ترکیه از دخالت در امور کشورهای عربی پرهیز کند.

 

پیشتر خلوصی اکار وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر گفته بود: ابوظبی به طور مستقیم از تروریسم و همچنین سیاست های خصمانه ضد ترکیه حمایت می کند.

 

وی ادامه داد: امارات اقدامات منفی و تنش زایی را در لیبی و سوریه ایفا کرده است که به موقع پاسخ تمامی آن ها داده خواهد شد.

 

این مقام ترک و مسئولان کشورش بارها از کشورهایی نظیر عربستان سعودی و فرانسه و امارات خواسته بودند تا با حمایت از دولت مشروع لیبی (وفاق ملی) آرامش را به این کشور بازگردانند.

 

امارات از زمان آغاز جنگ یمن در سال 2015 با ایستادن در کنار عربستان سعودی و اعزام نیرو به جنوب یمن جنایت های بیشماری را در حق ملت این کشور مرتکب شده است.

 

اکنون ابوظبی با حمایت از شورای انتقالی در استان عدن نیز به نوعی به اختلافات و درگیری های داخلی یمن و کشتار غیرنظامیان دامن می زند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده