تشریح دستورالعمل بهداشتی عزاداری هیات ها-راهبرد معاصر

تشریح دستورالعمل بهداشتی عزاداری هیات ها

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، توزیع هر گونه نذری در هیات های عزاداری ماه محرم را منتفی دانست.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 18
کد خبر: ۵۵۳۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، محسن فرهادی، بعد از ظهر سه شنبه در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر، به ارزیابی دستورالعمل بهداشتی ویژه عزاداری های ماه محرم و صفر پرداخت و گفت: باید از هر گونه تجمع دسته بندی شده در اطراف هیات ها و حسینه ها اجتناب کرد.

 

وی با عنوان این مطلب که امسال شیوه عزاداری متفاوت از سال های گذشته است، افزود: امسال دسته عزاداری متحرک و راه انداختن دسته جات با طبل و سنج که منجر به تجمع افراد می شود، نخواهیم داشت.

 

فرهادی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، تصریح کرد: عزاداری ها امسال صرفا در فضای باز و بدون حرکت خواهد بود. ضمن اینکه زمان برگزاری مراسم نیز حداکثر ۲ ساعت خواهد بود.

 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر رعایت فاصله یک تا دو متری افراد از یکدیگر در مراسم عزاداری تاکید کرد و گفت: هر فردی باید در یک فضای ۴ مترمربعی قرار بگیرد که فاصله ها از هر طرف رعایت شود.

 

فرهادی با اعلام اینکه امسال گردش هیات ها را نخواهیم داشت، افزود: برپایی ایستگاه های صلواتی، موکب ها و چادرهای توزیع نذری نیز نخواهیم داشت.

 

وی در ارتباط با برپایی مراسم های عزاداری در حرم های مقدس، گفت: عزاداری در حرم ها فقط برای افرادی است که در فضاهای باز حرم ها حضور دارند و دسته های عزاداری از بیرون حرم ها به داخل نخواهند آمد.

 

فرهادی، همچنین توزیع چای و شربت و شیر و...، در هیات های عزاداری را منتفی دانست و افزود: امسال پذیرایی در محل هیات ها نخواهیم داشت.

 

مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده