صحبت اردوغان و مرکل درباره تحولات قره باغ-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

صحبت اردوغان و مرکل درباره تحولات قره باغ

رئیس ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه گفت، رجب طیب اردوغان در ویدیو کنفرانسی امروز سه‌شنبه به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته است که اتحادیه اروپا در نشست اخیر این اتحادیه، در برابر باج‌خواهی یونان و دولت یونانی قبرس تسلیم شده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 06
کد خبر: ۶۱۹۳۹

 اردوغان درباره مدیترانه شرقی و بحران قره‌باغ با مرکل صحبت کرد.

وی اشاره کرد که رهبران اتحادیه اروپا در رسیدن به نتیجه‌ای که اساسی برای دیالوگ و همکاری با ترکیه فراهم آورد، ناکام بوده و با وجود رفتار مطلوب ترکیه، در برابر باج‌خواهی یونان گردن نهاده‌اند.

اردوغان همچنین یادآور شد که منافع مهم اروپا نباید قربانی منافع شر برخی کشورهای عضو شود.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به بحران قره‌باغ، گفت که قطعنامه‌های سازمان ملل باید برای پایان دادن به اشغال اراضی آذربایجان توسط ارمنستان اجرا شوند.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: در نشست سران اتحادیه اروپا بار دیگر شاهد نادیده گرفتن حقوق مردم ترک قبرس شدیم. ترکیه به ادامه این بی‌عدالتی اجازه نخواهد داد.

او خاطرنشان کرد: مساله مدیترانه شرقی دو بعد دارد؛ نخست حفظ حقوق فلات قاره‌ای ترکیه و دوم نیز تضمین حقوق و منافع مردم ترک قبرس از منابع طبیعی اطراف جزیره است. باید از مردم جمهوری ترک قبرس شمالی در کنفرانس مدیترانه شرقی نیز به شکلی که شایسته آنها است، نمایندگی شود.

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده