حمایت ترامپ از عامل حمله تروریستی نیوزیلند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمایت ترامپ از عامل حمله تروریستی نیوزیلند

رئیس‌جمهور آمریکا با رد نظرها درباره افزایش تهدید سفیدبرتر انگاری، گفت که هیچ بیانیه نژادپرستانه از سوی عامل حمله تروریستی نیوزیلند مشاهده نکرده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 16
کد خبر: ۶۷۵۳
به گزارش  راهبرد معاصر ، در حالی که اقدام جنایتکارانه و غیرانسانی یک تبعه استرالیایی در تیراندازی به سوی نمازگزاران جمعه در نیوزیلند احساسات عمومی در سراسر جهان را جریحه‌دار کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اما به حمایت تلویحی از وی برخاست.

ترامپ شامگاه جمعه (به وقت تهران) در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران، ضمن رد وجود بیانیه نژادپرستانه 73 صفحه‌ای از «برنتون تارانت» تروریست مهاجم به مسجد النور در نیوزیلند، گفت متنی که در آن از وی به عنوان «نماد هویت احیا شده سفیدپوستان» یاده شده باشد را ندیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تهدید «ناسیونالیسم سفید(پوستان)» در حال افزایش است، مدعی شد: «نه حقیقتا. به نظرم آنها عده‌ای قلیل هستند که مشکلات بسیار جدی دارند».

بامداد گذشته به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند. درپی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند.


فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده