انهدام کاروان حامل تجهیزات تسلیحاتی آمریکا در الدیوانیه عراق-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انهدام کاروان حامل تجهیزات تسلیحاتی آمریکا در الدیوانیه عراق

یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک و تسلیحاتی متعلق به نظامیان تروریست آمریکا در الدیوانیه عراق منهدم شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 01
کد خبر: ۹۷۳۶۳

به گزارش راهبرد معاصر منابع خبری عراق از انهدام یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک و تسلیحاتی متعلق به نظامیان تروریست آمریکا خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد این کاروان آمریکایی در استان الدیوانیه واقع در جنوب عراق منهدم شده است.

صابرین خبر داد که این عملیات، به صورت دوگانه بوده و با بسته‌های انفجاری « EFP» صورت گرفته است.

در جریان این انفجار، خودروهای «همر» و کامیونهای حامل سلاحهای مهم آمریکا منهدم شده است.

 

به گزارش صابرین، این محموله سلاح، به سمت پایگاه عین الاسد در حرکت بوده است. هنوز شعله‌های آتش در این انفجار خاموش نشده است.

چندی پیش، «شفق نیوز» در گزارشی اعلام کرد، از ابتدای امسال (۲۰۲۱) حدود پنجاه حمله علیه اهداف آمریکایی در عراق از جمله سفارت این کشور و پایگاه‌هایی که نظامیان آمریکایی در آن قرار دارند، انجام شده علاوه اینکه کاروان‌های لجستیک آمریکایی نیز مرتب مورد هدف قرار می‌گیرد. 

 

آمریکا سوم ژانویه ۲۰۲۰، در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند.

در واکنش به این اقدام، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند، ولی هنوز این مصوبه اجرایی نشده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده