بررسی جوانب مختلف دزدی دریایی آمریکا و افزایش فشار بر ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بررسی جوانب مختلف دزدی دریایی آمریکا و افزایش فشار بر ایران

با مواضع متناقض جو بایدن، نمایندگان کنگره و سفرهای منطقه‌ای کاملا روشن است که مقامات آمریکایی و صهیونیست‌ها نمی‌خواهند تحریم‌ها را بردارند و حتی آنان بدنبال تشدید تحریم‌های قبلی و تبدیل آن به محاصره اقتصادی اند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 03
کد خبر: ۱۰۸۱۷۲

به گزارش راهبرد معاصر دزدی دریایی امریکا و تلاش ناکام برای توقیف و سرقت نفتکش ایرانی از دیدگاه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی قابل بررسی است.

در یادداشت کوتاه زیر ارتباط این موضوع با حوادث اخیر سایبری و اظهار نظر تعدادی از غربگرایان مورد کنکاش قرار گرفته است:

با مواضع متناقض جو بایدن، نمایندگان کنگره و سفرهای منطقه‌ای کاملا روشن است که مقامات آمریکایی و صهیونیست‌ها نمی‌خواهند تحریم‌ها را بردارند و حتی آنان بدنبال تشدید تحریم‌های قبلی و تبدیل آن به محاصره اقتصادی اند، در واقع آنها بدنبال تصویرسازی از این موضوع می‌باشند که بجای آمریکا، ایران را مقصر مرگ برجام‌ نشان دهند؛ و با سوار شدن بر این موج رسانه‌ای ماهی دلخواه خود را در حوزه حقوقی و اجماع سازی بگیرند.

از آنجا که بدون برداشتن تحریم‌ها، ایران انگیزه‌ای برای احیای برجام ندارد در یک برنامه‌ریزی و تقسیم کار حساب شده اقدامات اخیر را طراحی و در حال اجرا می‌باشند:
۱. با تشدید حملات سایبری صهیونیست‌ها به مراکز با اولویت مردمی مثل پمپ بنزین‌ها تلاش برای ایجاد اغتشاشات و آشوب‌های داخلی‌ دارند.


۲. جنگ شناختی و روانی و دادن آدرس غلط غربگرایان در داخل مبنی بر ضرورت تسلیم و احیای بدون شرط برجام، مذاکره مستقیم با آمریکا، قهر نکردن با دنیا، ضرورت گفتگو با مرکزیت اعمال تحریم‌ها و دیگر تحریف ها تشدید شده است.


۳. اعلام آمادگی بعضی از کشورها برای میانجی‌گری بین دو دولت ایران و آمریکا.


۴. به یاری گرفتن رسانه‌های منطقه‌ای به منظور شکست جریان‌های مقاومتی در انتخابات اخیر پارلمانی عراق و پیروزی دوستان آمریکا در این انتخابات و در نتیجه کاهش نفوذ معنوی ایران در منطقه.


۵ . و بلاخره حمله نظامی نیروی دریایی ارتش متجاوز آمریکا به نفتکش ایرانی به منظور نمایش قدرت نظامی خویش در آب‌های بین‌المللی.  تلاش می‌کنند فشار را افزایش داده و فضا را برای توافق برجام جدید بدون شرط و دراز مدت(ابدی) ایجاد نمایند.


نکته مهم در این دوران جدید این است که، در این دوره هم مثل همیشه جریان نفوذ و نفاق داخلی کاملا با آمریکا هم زبان و هماهنگ است؛ مطمئنا هوشیاری مقامات ارشد نظام، مردم و آمادگی نیروهای مسلح مقتدر کشورمان با همیاری و بصیرت نخبگان شکست عملی دیگری را در پرونده دشمنان قرار خواهد داد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار