سه نظر متفاوت مقامات صهیونیستی درباره ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سه نظر متفاوت مقامات صهیونیستی درباره ایران

پایگاه «دبکافایل» نوشته است که در جدیدترین جلسه کابینه امنیتی و امور خارجه سه نظر متفاوت درباره ایران وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۱۶ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 06
کد خبر: ۱۱۶۷۲۳

به گزارش راهبرد معاصر پایگاه «دبکافایل»، نزدیک به منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نوشته مقام‌های این رژیم از لحاظ نظراتشان برای تصمیم‌گیری در برابر ایران به سه دسته تقسیم می‌شوند.

دبکا نوشته وزرا و مقام‌های نظامی اسرائیل در جدیدترین جلسه کابینه امنیتی و امور خارجه سه نظر متفاوت درباره ایران ابراز کرده‌اند.

گروه اول کسانی هستند که معتقدند که بایستی با نتیجه مذاکرات وین همراه بود. «آهارون هالیوا»، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در جلسه مذکور گفته حتی اگر نتیجه این مذاکرات احیای یک «توافق بد» باشد باز هم آن توافق محدودیت‌هایی را بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران وضع خواهد کرد و به اسرائیل فرصت لازم برای آماده شدن در برابر برنامه هسته‌ای ایران را خواهد داد.

گروه دوم، کسانی مانند «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را شامل می‌شود که آنها هم جزو طرفداران توافق هسته‌ای هستند با این تفاوت که می‌گویند تل‌آویو بایستی روی متن نهایی توافق مذاکره اثر گذاشته و تغییراتی در آن اعمال کند.

«آویو کوهاوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و «دیوید بارنئا»، رئیس سازمان جاسوسی موساد دسته سوم را تشکیل می‌دهند که می‌گویند برجام تنها در صورتی قابل قبول است که این توافق بازنویسی شده و در مفاد آن تغییرات محسوسی ایجاد شود./فارس

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار