المیادین: طرف‌های اروپایی در مذاکرات کُند هستند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

المیادین: طرف‌های اروپایی در مذاکرات کُند هستند

شبکه المیادین به نقل از یک منبع ایرانی حاضر در وین گزارش داد که مذاکرات به خاطر تعلل طرف‌های اروپایی کُند پیش می‌رود و هنوز به مرحله توافق نرسیده‌ایم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۹ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 09
کد خبر: ۱۱۷۰۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از یک منبع مذاکره کننده در وین گزارش داد که طرف‌های اروپایی حاضر در وین مذاکرات را آهسته پیش میبرند.

المیادین در ادامه به نقل از این منبع ایرانی افزود: مذاکرات کند پیش میرود و هنوز به مرحله توافق نرسیده است.

وی گزارش الرای الیوم درباره توافق دوساله را قویا رد کرده و گفته، هدف ما دستیابی به توافقی دائم است و رایزنی‌ها در این چارچوب ادامه دارد.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» روز یک شنبه در همین ارتباط در خبری اختصاصی ادعا کرده بود، توافق در وین در واقع تکمیل شده و موانعی که در مسیر مذاکرات طی دور‌های قبلی وجود داشت، برداشته شده است.

درحالیکه مقامات رسمی وین تا کنون حرفی از جزئیات مذاکرات اعلام نکرده‌اند، رأی الیوم در ادامه مدعی شده، این دور از مذاکره به توافقی موقت و دو ساله ختم شده تا مرحله آزمایش و اعتمادسازی باشد و به موجب آن آمریکا تمامی تحریم‌های وضع شده در دوره رئیس‌‍جمهور سابق «دونالد ترامپ» را لغو کند.

ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین آغاز و از آن روز در سطوح و فرمت‌های مختلف در جریان است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده