واکنش قالیباف به انتقاد نماینده درباره قرارداد ایران با چین و روسیه-راهبرد معاصر
فرود بالگرد حامل رئیس‌جمهور به علت مه‌آلود بودن هوا محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403

واکنش قالیباف به انتقاد نماینده درباره قرارداد ایران با چین و روسیه

رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد نماینده مهریز از بی اطلاعی نمایندگان مجلس درباره جزییات قراردادهای ایران با چین و روسیه، گفت: از نظر حقوقی قراردادی بسته نشده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 26
کد خبر: ۱۱۹۴۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و بافق در مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 6 بهمن) قوه مقننه طی تذکری شفاهی، گفت: امروز گفته می شود که بین ایران با چین و ایران با روسیه قراردادهایی بسته شده اما مجلس اصلا در جریان جزئیات این قراردادها نیست. بر اساس قانون اساسی هر قراردادی که با سایر کشورها بسته می شود باید در مجلس به تصویب برسد.

 

وی ادامه داد: امروز اگر مردم از نمایندگان خود در خصوص جزئیات این قراردادها سوالی کنند ما پاسخی برای گفتن نداریم انتظار داریم رئیس مجلس در این زمینه شفاف سازی کند بی اطلاعی مجلس از جزئیات این قراردادها به تدریج منجر به نزول جایگاه مجلس در سطح جامعه می شود.

 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده بیان کرد: از نظر حقوقی قراردادی بسته نشده است، وگرنه مجلس در جریان آن قرار می گرفت./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده