اوکراین خواستار ضمانت‌های امنیتی مطلق از روسیه است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اوکراین خواستار ضمانت‌های امنیتی مطلق از روسیه است

ریاست جمهوری اوکراین با رد پیشنهاد روسیه مبنی بر اجرای مدل بی‌طرفی اتریشی یا سوئدی، خوستار ضمانت‌های امنیتی مطلق از مسکو شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 16
کد خبر: ۱۲۶۵۴۴

به گزارش راهبرد معاصر  میخائیلو پودولیاک (Mykhaïlo Podoliak) یکی از مذاکره‌کنندگان اوکراین در اظهاراتی که روز چهارشنبه توسط نهاد ریاست جمهوری این کشور منتشر شد، تاکید کرد: اوکراین در حال حاضر در یک جنگ مستقیم با روسیه است؛ در نتیجه این مدل فقط می‌تواند اوکراینی باشد.

وی خواهان تضمین‌های امنیتی مطلق در برابر روسیه شده و اعلام کرده است که امضاکنندگان آن متعهد می‌شوند در صورت تجاوز در سمت اوکراین مداخله کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اوایل روز جاری، روسیه به یک سازش احتمالی برای بی‌طرفی اوکراین بر اساس مدل سوئدی یا اتریشی اشاره کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: این در واقع گزینه‌ای است که در حال حاضر مورد بحث قرار گرفته و می‌تواند به عنوان گزینه سازش در نظر گرفته شود.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه پنجم اسفند نیروهای روسیه به اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تا کنون چهار دور مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه برگزار شده است که آخرین آن، روز گذشته به صورت مجازی و سه دور پیشتر به صورت حضوری و در بلاروس برگزار شد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده