بلینکن: آماده بازگشت به برجام هستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بلینکن: آماده بازگشت به برجام هستیم

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 09
کد خبر: ۱۳۷۶۱۳

به گزارش راهبرد معاصر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اقدام شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی واکنش نشان داد.

در بیانیه بلینکن آمده است: «دیروز ما با اکثریت قاطع اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ابراز حمایت از مأموریت ضروری آژانس برای نظارت بر مواد هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه هسته‌ای همراه شدیم. ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کرده و به سوالات آژانس، پاسخ‌های معتبر فنی بدهد. این تنها راه برای حذف مسائل پادمانی از دستور کار شورا است.»

بلینکن مدعی شده که قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارتباطی به برجام ندارد. او تصریح کرده است: «این قطعنامه، در کانون وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تعهدات ایران ذیل معاهده منع اشاعه قرار دارند نه [در کانون]برنامه جامع اقدام مشترک (برجام).»

با اینکه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده که اقدام آژانس برای ادامه مذاکرات برجامی مخرب است، بلینکن مدعی شده ایالات متحده کماکان متعهد به بازگشت به برجام است.

او مدعی شده است: «ایالات متحده کماکان خودش را به بازگشت دوجانبه به اجرای برجام متعهد می‌داند. ما آماده‌ایم توافق را بر مبنای تفاهمات به دست‌آمده با متحدان اروپایی‌مان در وین طی ماه‌های گذشته به خاتمه برسانیم.»/فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار