ورود ناوهای موشک‌ انداز ایران به باکو-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ورود ناوهای موشک‌ انداز ایران به باکو

رسانه‌های جمهوری آذربایجان خبری به نقل از وزارت دفاع این کشور منتشر کردند و از ورود دو ناو موشک انداز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به باکو خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 07
کد خبر: ۱۴۵۸۹۲

 به گزارش راهبرد معاصر دو ناو «جوشن» و «پیکان» نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به منظور مشارکت در مسابقات «جام دریا» به میزبانی جمهوری آذربایجان وارد باکو شدند.

 

 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه درباره ورود این دو ناو اعلام کرد: «ناو‌های موشک‌انداز "پیکان" و "جوشن" نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقه "جام دریا" که در قالب «بازی‌های بین‌المللی ارتش ۲۰۲۲» در آب‌های سرزمینی (جمهوری) آذربایجان در دریای خزر برگزار می‌شود وارد باکو شدند».

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارش خود، تصاویری از استقبال این کشور از ورود دو ناو جمهوری اسلامی ایران و خدمه آنها منتشر کرد.

 

حضور ناوهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در باکو در حالی انجام گرفته که شهریور ماه سال گذشته بندر انزلی میزبان مسابقات «جام دریا» بود. در این مسابقات،  نمایندگانی از کشورهای مختلف شامل روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان حضور یافتند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده