زلنسکی به کریمه می رود-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

زلنسکی به کریمه می رود

رئیس جمهور اوکراین در ادامه اظهارات جنجالی خود از سفر به شبه جزیره کریمه گفت.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 02
کد خبر: ۱۵۷۳۸۲

به گزارش راهبرد معاصر رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که قصد دارد به شبه جزیره کریمه سفر کند. «ولودیمیر زلنسکی» در یک مصاحبه تلویزیونی از تمایل خود برای رفتن به شبه جزیره کریمه، که بخشی از خاک روسیه محسوب می شود، سخن به میان آورد.

رئیس جمهور اوکراین، که زیر ساخت های انرژی کشورش به واسطه نقش کی یف در انفجار پل کریمه هدف حملات شدید روسیه قرار گرفت، مدعی شد می خواهد دریا را در کریمه تماشا کند.

زلنسکی در ادامه این اظهارات تحریک آمیز افزود من به کریمه خواهم رفت. من واقعاً می خواهم دریا را ببینم. رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به این سوال که این سفر چه زمانی خواهد بود، گفت این اتفاق در زمستان نخواهد بود.

شبه‌جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین، سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی رسماَ به خاک روسیه الحاق شد. آمریکا، اوکراین و کشورهای غربی با این همه‌پرسی مخالفت و آن را «اشغال کریمه توسط روسیه» توصیف و به همین علت تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کردند.

در هفته‌های اخیر کریمه به یکی از محورهای جنگ در اوکراین تبدیل شده است./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار