تذکر قالیباف به وزیر بهداشت درباره کمبود دارو-راهبرد معاصر
رئیس جمهور وارد مشهد شد آیت الله رئیسی: ارتقای سرعت اینترنت و استقرار دولت هوشمند وظایف محوری وزارت ارتباطات است دستور رئیس جمهور برای صفر شدن صف وام ازدواج به کجا رسید؟ وعده دولت برای اینترنت پرسرعت و ارزان قیمت به کجا رسید؟ احتمال تغییر در حداقل حقوق کارگران لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط ماموران نیروهای مسلح اعلام وصول شد امیر پوردستان: جنبش ضدصهیونیستی در جهان، موجب عقب‌نشینی رژیم غاصب خواهد شد مسجدی: توان مبارزه با آمریکا و اسرائیل در کنار هم را داریم شانس بیشتر قالیباف نسبت به سایر رقبا برای ریاست مجلس دوازدهم جزئیات مصوبه هیات وزیران برای واردات ۲ هزار اتوبوس بین‌شهری امیر واحدی: نیروی هوایی ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدیدی است مخالفت مجلس با کاهش ساعت کار زنان به ۲۰ ساعت در هفته موافقت دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان+ جزئیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به صحن مجلس می‌رسد؟ سردار جلالی: عدم اجرای ضوابط ابلاغی پدافند غیرعامل، جرم‌انگاری است

تذکر قالیباف به وزیر بهداشت درباره کمبود دارو

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کمبود دارو مهمترین مسئله است و با توجه به داده‌های موجود در سامانه تیتک‌ و تجزیه تحلیل این سامانه، غافلگیر شدن در موضوع کمبود دارو پذیرفته نیست.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 15
کد خبر: ۱۵۹۲۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 24 آبان مجلس در روند بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور، پس از استماع اظهارات وزیر بهداشت و برخی از نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس، خطاب به عین‌اللهی اظهار کرد: امروز کمبود دارو مهمترین مسئله است؛ در حوزه کمبود دارو گزارش کمیسیون و بررسی‌های انجام شده در این بخش حاکی از این است که ما یک مشکلاتی در هماهنگی بین دستگاه‌ها داریم.

 

وی افزود: اگر سامانه تیتک‌ (ttac.ir) که سالیان سال داده‌ها در این سامانه وجود دارد و نیازهای ماه به ماه و نوع مریضی‌ها و نوع مصرف در تجزیه تحلیل این سامانه وجود دارد به ما نشان می‌دهد که ما چه زمانی چه دارویی را نیاز داریم و غافلگیر شدن در این موضوع پذیرفته نیست.

 

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر مشکلاتی مثلاً در گمرک وجود دارد موضوع سلامت به قدری مهم و حساس است که هم دولت و رئیس جمهور و هم مجلس و کمیسیون بهداشت روی این موضوع حساس هستند و ما جنابعالی را مسئول این هماهنگی‌ها می‌دانیم و دولت و مجلس هم در اختیار شما هستند که در اول زمستان این اتفاق نیفتد. ما حدود ۹۰ قلم داروهای کمیاب داریم و بیش از ۳۰۰ قلم جزو داروهای کمیاب هستند و مردم نمی‌توانند آنها را تهیه کنند.

 

قالیباف در پایان خطاب به وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در سال آینده این موضوع تکرار نشود و اگر نکته‌ای وجود دارد ما در مجلس در خدمت شما هستیم؛ سازمان‌های بیمه‌گر در بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح تقریباً می‌شود گفت به روز کارشان را انجام می‌دهند اما بیمه تامین اجتماعی با فاصله ۸ یا ۹ ماهه صورت می‌گیرد و انشاالله جنابعالی بتوانید این موضوع جدی مردم که موضوع سلامت است را در آینده نزدیک حل و فصل نماید./ فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار