انتقاد وزیر امور خارجه آمریکا از عملکرد طالبان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انتقاد وزیر امور خارجه آمریکا از عملکرد طالبان

وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت شیوه‌ای که طالبان انتخاب کرده‌اند، مانع تعامل جهان با آنان خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۱۶۵۱۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که روز جمعه برگزار شد گفته است که طالبان به دنبال تعامل با جهان است و به آن نیاز دارد، اما اگر به این شیوه پیش بروند، این اتفاق نخواهد افتاد.

 

بلینکن که دو روز پس از دستور ممنوعیت کامل دختران از تحصیل، سخن می‌گفت نسبت به عواقب این تصمیم، به طالبان هشدار داده است.

 

وی در نشست خبری مذکور افزوده است که طالبان زنان و‌ دختران در افغانستان را به سمت آینده نامعلوم و تاریک سوق داده‌اند.

 

بلینکن در این نشست گفته است هیچ کشوری در جهان بدون حضور زنان به موفقیت دست نمی‌یابد و هر کشوری که نیمی از جمعیت خود را از مشارکت در جامعه محروم کند، پیشرفت در آن کاهش خواهد یافت‌.

 

با این حال او هشدار می‌دهد که اگر شرایط تغییر نکند، گروه طالبان موفق نخواهند شد و امریکا در هماهنگی با متحدانش این‌ موضوع را دنبال خواهد کرد.

 

تصمیم تازه گروه طالبان که دختران را از تعلیمات ابتدایی و تحصیلات عالی محروم می‌کند، با واکنش‌های تند جهانی از جمله کشورهای مسلمان و مراکز علمی مواجه شده است.

 

با این حال، وزارت تحصیلات عالی طالبان دلایل چهارگانه‌ای را برای اتخاذ این تصمیم برشمرده است و دستور ممنوعیت تحصیل را موقت دانسته است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده