تشکیل گذرگاه هوایی ویژه ارتش ترکیه برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تشکیل گذرگاه هوایی ویژه ارتش ترکیه برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

وزیرد فاع ترکیه ضمن اعلام تشکیل گذرگاه هوایی ویژه برای ارسال کمک‌ها به مناطق زلزله‌زده، گفت همه هواپیماهای این کشور در حالت آماده‌باش هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 06
کد خبر: ۱۷۱۹۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) از ایجاد گذرگاه هوایی ویژه توسط ارتش این کشور برای ارسال کمک‌ها به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

 

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه طی بازدید از روند ارسال کمک‌های هوایی به زلزله‌زدگان در جنوب این کشور، گفت: «همه هواپیماهای ما در حالت آماده باش هستند تا تدارکات تیم‌های امدادی را به مناطق آسیب‌دیده منتقل کنند».

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آکار در ادامه توضیح داد: «نیروهای مسلح ترکیه، یک گذرگاه هوایی ویژه را برای کمک به مناطق زلزله‌زده و اعزام تیم‌های جستجو برای یافتن بازماندگان ایجاد کرده است».

 

وی همچنین افزود: «به تعیین تلفات و خسارات نیروهای مسلح ترکیه بر اثر زلزله ادامه می‌دهیم و تاکنون متاسفانه ۳ شهید و چند مصدوم داریم. نیروهای ما در حال آماده‌شدن برای انتقال تدارکات تیم‌های نجات به مناطق آسیب‌دیده هستند».

 

طبق این گزارش وزیر دفاع ترکیه به همراه رئیس ستاد کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی این کشور به مناطق زلزله‌زده در جنوب ترکیه رفتند.

 

به نوشته آناتولی، تاکنون کشورهای روسیه، ایران، لهستان، بلغارستان و جمهوری آذربایجان آمادگی خود را برای ارسال تیم‌های امداد و نجات و کمک به زلزله‌زدگان در ترکیه اعلام کرده‌اند.

 

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پیام‌هایی به همتایان ترکیه‌ای و سوری خود، از آمادگی مسکو برای ارائه کمک‌های لازم جهت رفع پیامدهای زلزله امروز خبر داده بود. 

 

«فواد اُکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به لغو پروازهای مسافری در برخی استان‌های زلزله‌زده، آمار تلفات این زمین‌لرزه شدید تا ساعت ۱۰:۳۰ (به وقت ایران) ۲۸۴ کشته و ۲۳۲۳ زخمی است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار