واشنگتن خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واشنگتن خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد

سرانجام پس از چندین روز سکوت دولت آمریکا در قبال تجاوز جدید صهیونیست‌ها به نوار غزه، معاون وزیر خارجه آمریکا خواستار آتش‌بس‌ فوری در نوار غزه شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 13
کد خبر: ۱۸۳۸۲۸

«باراک راوید» خبرنگار و تحلیلگر صهیونیست وبگاه «واللا»‌، امروز (شنبه، ۱۳ می) مدعی شد که «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا از «ران درمر» وزیر امور راهبردی و دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی خواسته است که برای دستیابی به آتش بس فوری به منظور بازگرداندن آرامش و جلوگیری از تشدید تنش تلاش کند.

 

این در حالی است که واشنگتن از زمان آغاز دور جدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این تجاوز را محکوم نکرده است و حتی در کنار دولت انگلیس از صدور بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلوگیری کرد.

 

آمریکا مدعی شد که صدور بیانیه مطبوعاتی در محکومیت رژیم اشغالگر، ممکن است به تلاش‌های دیپلماتیک مصر برای دستیابی به آتش‌بس آسیب برساند.

 

در همین خصوص، «گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا و انگلیس مانع از صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت عملیات نظامی ارتش اسرائیل در نوار غزه شدند.

 

چین، امارات و فرانسه خواستار نشست اضطراری و غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تجاوز نظامی جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه شده بودند. این نشست در پشت درهای بسته برگزار شد اما آمریکا مانع صدور بیانیه علیه تجاوز صهیونیست‌ها شد.

 

بنا بر این گزارش، فرانسه و روسیه (اعضای دائم)، سوئیس، مالت، برزیل، ژاپن و امارات (اعضای موقت) از طرح پیشنهادی چین، فرانسه و امارات حمایت کردند، اما نماینده آمریکا با آن مخالفت کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده