منظور: روحیه شهید رئیسی، امیدآفرینی برای مردم بود-راهبرد معاصر

منظور: روحیه شهید رئیسی، امیدآفرینی برای مردم بود

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه روحیه شهید رئیسی، امیدآفرینی برای مردم بود، گفت: استراحت برای ایشان اصلاً معنی نداشت و خودشان را وقف خدمت کردند و یک رئیس‌جمهور واقعاً مردمی، پای کار و خستگی‌ناپذیر بودند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «داود منظور»، در یک برنامه تلویزیونی گفت: آقای رئیسی، یک مدیر پشت میزنشین نبود و دلش را هم به میز نداده بود و میز ریاست را رام کرده بود.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی، یک مدیر جهادی همیشه در میدان بود، گفت: در سفرهای استانی که با ایشان می‌رفتیم، از شدت کار و تلاش، همه را خسته می‌کردند. آن شهید در سفرهای خارج کشور به کسانی که همراهشان بودند می‌گفتند این سفرها از ابتدا تا انتها، فقط کار و تلاش و شرکت در جلسات است و به محض پایان برنامه‌ها، به کشور بر می‌گشتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: استراحت برای ایشان اصلاً معنی نداشت؛ ایشان تمام زندگی و خودشان را وقف خدمت شبانه‌روزی به مردم کردند و یک رئیس‌جمهور واقعاً مردمی، پای کار و خستگی‌ناپذیر بودند. پاداش مجاهدت را هم گرفتند. شهادت ایشان، نائل شدن به این درجه رفیع است.

منظور با بیان اینکه شهید رئیسی مطلع‌ترین فرد نسبت به مسائل کشور بود، گفت: ایشان بعد از نماز صبح رسانه‌ها را نگاه می‌کردند و از ما مسئولان پیگیری می‌کردند. به جای اینکه ما به ایشان گزارش دهیم، خودشان قبل از ما مطلع می‌شدند و پیگیر رفع مشکلات بودند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ولایتمداری شهید رئیسی، گفت: ویژگی ممتاز آقای رئیسی این بود که همیشه خود را سرباز ولایت و مقام معظم رهبری می‌دانستند و افتخار خود را سربازی ایشان می‌دید. ایشان دنبال حاشیه‌سازی و درگیر شدن نبود و فقط به رضایت خدا و مردم و پیشبرد کارها فکر می‌کرد.

وی اظهار داشت: کشور در دوره کوتاه ریاست جمهوری ایشان، قله‌های بزرگی را فتح کرد و دستاوردهای مهمی را کسب کرد. ایشان به رهنمود مقام معظم رهبری که کشور از سختی‌ها عبور می‌کند، باور عمیق داشت و جهت‌گیری و رویکرد دولت نیز، حرکت در این سمت بود.

منظور فقدان این شخصیت مردمی و پرتلاش را ضایعه‌ای برای کشور دانست و گفت: مردم آقای رئیسی را با دل پذیرفتند. ایشان اهل نمایش نبود و در هیچ کار و تلاشی، دنبال جلب محبوبیت برای شخص خودشان نبودند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: روحیه شهید رئیسی، امیدآفرینی برای مردم بود و همیشه می‌گفت وظیفه ما این است که کارهای بر زمین مانده دیگران را تکمیل کنیم. به این جهت بود که در سفرهای پرشمار ایشان به استان‌ها، مصوبات بسیار زیادی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، اجرایی شد و در سه سال گذشته، مسائل و مشکلات فراوانی را از مردم حل کرد. ترجیح ایشان نیز این بود که کار جدیدی را شروع نکنیم و کارهای ناتمام را تمام کنیم.

وی با بیان اینکه روحیه آقای رئیسی، امیدآفرینی برای مردم بود و در کلام ایشان، حرفی از ناامیدی وجود نداشت، افزود: به اقرار سفیر اسبق انگلیس در تهران، آقای رئیسی با وجود فشار تحریم‌های ظالمانه، کار کشور را به‌خوبی پیش بردند و ناامید نشدند و امور مردم را معطل هیچ موضوع دیگری نکردند. در واقع تحریم را شکست دادند و کشورمان دوباره موفق شد بازارهای صادراتی نفت دنیا را به دست بگیرد.

 

منظور همچنین با بیان اینکه در موضوع سیاست خارجی نیز، آقای رئیسی دیپلماسی را به خوبی با میدان ترکیب کرد و همه دیدند که در موضوع فلسطین و دفاع از مردم مظلوم، چه عملکرد درخشان و پیگیری‌های مقتدرانه برای احقاق حقوق مردم مظلوم غزه کردند، افزود: شهید دکتر امیر عبداللهیان، وزیر فقید امور خارجه، نیز با همان روحیات رئیس‌جمهور شهید، علاوه بر وزیر امور خارجه ایران، وزیر خارجه کودکان مظلوم غزه نیز بود و در تمام محافل و مجامع بین‌المللی، مدافع مظلومان بودند. او بسیار پرکار و بسیار پرتلاش بود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به توفیقات کشور در تعاملات سازنده با همسایگان و پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی در دوره آقای رئیسی، گفت: با درایت ایشان بود که در موضوع وعده صادق و پاسخ به تجاوز نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی، دنیا فهمید که جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمنان متجاوز، دست پری دارد و نمی‌توانند با نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران بستیزند.

وی درباره دستاوردهای اقتصادی دولت آقای رئیسی گفت: اشتغال‌آفرینی در کشور، کاهش نرخ بیکاری و حذف موضوع فسادزای ارز ترجیحی، از جمله این دستاوردهاست و ایشان در تصمیم‌گیری‌هایشان، اصلاً به دنبال جلب محبوبیت شخصی نبود و صرفاً به منافع کشور و مردم فکر می‌کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در بحث خرید تضمینی گندم نیز، همه دیدند که سال گذشته، چه کار بزرگی انجام شد. آنچه ایشان در موضوع اصلاح ساختار ارزی کشور در اوایل دولت سیزدهم انجام دادند، یک کار ماندگار و مهم برای مردم بود. ایشان باور داشت که فقط باید برای خدا و مردم کار کرد.

دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی از دوره‌های ماندگار در تاریخ ایران است

منظور با بیان اینکه دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی از دوره‌های ماندگار در تاریخ ایران است، گفت: افتخاراتی که ایشان در دوره سه‌ساله ریاست جمهوری خودشان برای کشور آفریدند، منجر به ایجاد یک سبک از حکمرانی علوی، اسلامی و ایرانی شد که بنایی برای دولت‌های بعدی خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: امید همراه با عقلانیت و مبتنی بر داشته‌ها، اساس کار دولت است. ما در کشور، داشته‌های زیادی داریم که مهم‌ترین آن، مردم متدین، شایسته، انقلابی و توانمند است که یک سرمایه انسانی بسیار ارزشمند به شمار می‌رود.

وی گفت: این سرمایه انسانی، در کنار نعمات الهی از جمله قرار گرفتن کشورمان در یک موقعیت ویژه جغرافیایی، وجود منابع و معادن زیرزمینی و روزمینی، مرزهای آبی گسترده در شمال و جنوب کشور، منابع فراوان آب و خاک و امکان تولید محصولات دانش‌بنیان در سطح کشور، همگی در برنامه‌های دولت آقای رئیسی مورد توجه ویژه قرار داشت و منجر به افزایش رشد و تولید در کشور شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: کشور، ظرفیت بالایی برای تولید، اشتغال‌آفرینی، ایجاد ارزش افزوده و صادرات دارد. علاوه بر این، توانایی و قدرت بی‌نظیر نظامی و دفاعی در کشور در کنار وجود نعمت رهبری معظم انقلاب، برای کشور امیدآفرین و نویدبخش فردایی بهتر برای ایران است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده