سایه سنگین انتقام ایران بر بورس آمریکا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سایه سنگین انتقام ایران بر بورس آمریکا

عملیات ارتش آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی و نگرانی سهامداران آمریکایی از انتقام ایران بورس آمریکا را منفی کرد و باعث شد شاخص داو جونز بدتر روز خود در 4 هفته گذشته را تجربه کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 04
کد خبر: ۳۲۵۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ بورس آمریکا هفته اول سال نوی میلادی را قرمز پوش به پایان رساندند.

 

دلیل اصلی این مسئله عملیات ارتش این کشور در به شهادت رساندن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در پی آن ایران اعلام کرده که انتقام سختی خواهد گرفت.

 


ترس از انتقام ایران و انتشار اخبار ضعیف از فعالیت صنعتی در آمریکا باعث شد تا تنها شاخص داو جونز 234 واحد بریزد.

 

آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که فعالیت صنعتی در آمریکا به کمترین میزان در 10 سال گذشته رسیده است.

 

بر همین اساس در کنار ریزش داو جونز، دیگر بورسهای آمریکایی نیز نتوانستند خود را از معرکه کنار کشیده و 3 شاخص اصلی بورس آمریکا قرمز بسته شدند.

 

شاخص S&P 500 معادل 0.71 درصد ریخت و شاخص نزدک کامپوزیت نیز 0.8 درصد کاهش ارزش را تجربه کرد.

 

بر اساس آمار داو جونز مارکت، در معاملات شب گذشته 3 شاخص اصلی بورس آمریکا بدترین عملکرد روزانه را طی 4 هفته گذشته به ثبت رسانده‌اند.

 

انتظار می‌رود نگرانی از انتقام شدید ایران سهامداران بورس آمریکا و احتملا دیگر بورس‌ها بین المللی را طی روزها و شاید هفته‌های آینده در نگرانی و اضطراب نگهدارد.

 

استیو چیاوارون، مدیر پورفوی مؤسسه فدریتد اینوستورز، معتقد است که واکنش اولیه بازار با افزایش قیمت نفت و افزایش ریسک سهام‌ها خواهد بود. اما چیزی که هنوز مشخص نیست زمانبندی و شدت پاسخ ایران به این اقدام است.

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده