وزارت دفاع آمریکا: حمله به سوریه مخالف قوانین بین‌المللی نبود-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

وزارت دفاع آمریکا: حمله به سوریه مخالف قوانین بین‌المللی نبود

وزارت دفاع آمریکا ادعاهای دیگری را درباره حمله این کشور به شرق سوریه مطرح کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 26
کد خبر: ۷۸۹۴۹

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از الجزیره، وزارت دفاع آمریکا مدعی شد حمله بامداد امروز این کشور علیه مواضع الحشد الشعبی عراق در سوریه دفاع از خود بوده است.

پنتاگون مدعی است: حملاتی که در سوریه انجام دادیم، اولین مورد از این نوع در دولت بایدن بود. جنگنده‌های اف ۱۵، ۷ بمب را شلیک و ۹ مورد از تاسیسات موجود در منطقه را به طور کلی ویران کردند. دو مورد تاسیسات دیگر هم آسیب دیدند.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید: تصور می‌کنیم که این حمله قربانی داشته است؛ در حال ارزیابی شرایط هستیم. تاسیسات مورد هدف با دقت انتخاب شدند.

این نهاد آمریکایی مدعی شد: هدف از این حمله، تضعیف توان شبه نظامیان برای انجام حملات جدید و نیز ارسال این پیام بوده که ما از نیروهایمان حفاظت می‌کنیم.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه ادعا‌های خود افزود: این حملات دفاعی بود و تاکید می‌کند که ما بر دفاع از نیرو‌ها و شرکایمان پایبند هستیم.

پنتاگون ادعا کرد که تصمیم بایدن برای انجام این حمله در چارچوب اختیارات قانونی بوده و مخالف با قوانین بین المللی نبوده است.

باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده