دیدار ظریف با پاشینیان در ایروان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دیدار ظریف با پاشینیان در ایروان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ایروان به سر می‌برد، با پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 26
کد خبر: ۸۹۴۵۹

به گزارش راهبرد معاصر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ایروان به سر می‌برد امروز (چهارشنبه) با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

ظریف که در مقصد دوم سفرش پس از باکو امروز وارد ایروان شد، پیش از این نیز با «آرا آیوازیان» وزیر خارجه ارمنستان دیدار و به گفت‌وگو نشست.

 

وی پیش از این نیز در سفر به باکو با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وزیر امور خارجه ایران و رئیس جمهور آذربایجان امروز در باکو درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، پروژه‌های مشترک اقتصادی، تنش‌های مرزی اخیر بین آذربایجان و ارمنستان و اجرایی شدن ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای ۶ جانبه به رایزنی پرداختند.

 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز (دوشنبه)‌ سوم خرداد در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر ظریف به این دو کشور خبر داده بود.

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۹) در چارچوب سفر به پنج کشور منطقه به باکو و ایروان سفر کرد.

 

گفتنی است چندی پیش سخنگوی وزارت امور خارجه به تحولات رخ داده در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد و گفت: ایران با حساسیت و دقت، تحولات روزهای اخیر در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دنبال می‌کند و امیدوار است اختلاف پیش آمده، هر چه سریع‌تر با درایت طرفین و از طرق مسالمت آمیز حل و فصل شود./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده