زمان دقیق مراسم تحلیف آیت الله رئیسی + جزییات-راهبرد معاصر

زمان دقیق مراسم تحلیف آیت الله رئیسی + جزییات

مراسم تحلیف آیت الله رئیسی ، رئیس جمهور دولت سیزدهم ساعت 17 روز 14 مرداد در صحن علنی مجلس برگزار می شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 28
کد خبر: ۹۶۸۸۶

به گزارش راهبرد معاصر،  امروز 6 مرداد ماه 1400 جلسه غیر علنی  مجلس درباره مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم برگزارشد  و هماهنگی لازم در این خصوص صورت گرفت . تاکنون 70 میهمان خارجی برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده اند و به گفته یکی از نمایندگان حتی کشورهایی که در زمان آقای روحانی با ما روابط سردی داشته اند نیز برای حضور در مراسم تحلیف آیت الله رئیسی اعلام آمادگی کرده اند. پیش از این گفته شده بود که ممکن است عربستان به این مراسم نماینده اعزام کند. 
 
 

مراسم تحلیف رئیسی ۱۴ مرداد برگزار می‌شود

 
ابراهیم رضایی، با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه درباره برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور سیزدهم بحث و تبادل صورت گرفت و هماهنگی‌های لازم در این باره انجام شد.

وی بیان کرد: براساس مباحث مطروحه از مقامات و روسای جمهور کشور‌های خارجی برای حضور در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی دعوت به عمل آمده و بسیاری از آنان اعلام آمادگی کردند که در این مراسم حضور یابند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین تعداد زیادی از مقامات داخلی هم قرار است در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور سیزدهم حضور یابند، اما به دلیل شرایط کرونایی قطعا محدودیت‌هایی در تعداد مهمانان مراسم تحلیف رئیسی وجود خواهد داشت.

رضایی درباره زمان برگزاری مراسم تحلیف گفت: طبق مباحثی که در این جلسه مطرح شد، قرار است مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۱۴ مرداد، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

وی اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی هفته آینده جهت آماده‌سازی مراسم تحلیف جلسه علنی ندارد


فرودگاه‌های تهران تعطیل می‌شوند



روز گذشته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام کرد همزمان با برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در روز ۱۴ مرداد، فرودگاه‌های استان تهران به مدت دو ساعت و نیم تعطیل می‌شوند.

محمد حسن ذیبخش گفت: با توجه به برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در تاریخ ۱۴ مرداد و به منظور رعایت الزامات ایمنی و امنیتی کلیه فرودگاه‌های TMA تهران شامل فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، پیام، آزادی و قزوین، از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۹ بسته اعلام می‌شود.

وی افزود: در دستورالعمل صادر شده از کلیه شرکت‌های هواپیمایی خواسته شده تا نسبت به رعایت برنامه‌ریزی پرواز در تاریخ و ساعات مربوطه اقدامات لازم را به عمل آورند
 


نتایج نهایی انتخابات



جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، روز دوم تیر در ادامه اعلام نتایج انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری تصریح کرد: با وصول تمامی صورت‌جلسات صندوق‌های اخذ رأی انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین انطباق صورت‌جلسات هیئت‌های اجرائی و نظارت بخش‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، و اعمال جملگی آن‌ها در سامانه جامع انتخابات، نتایج تکمیلی شمارش آرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، مورد جمع‌بندی قرار گرفت

رئیس ستاد انتخابات کشور این نتایج را به‌شرح ذیل اعلام کرد:

۱٫ کل تعرفه‌های مصرفی (تحویل‌شده به مراجعه‌کنندگان شعب): ۲۸٫۹۸۹٫۵۲۹ برگ


۲٫ آرای داخل صندوق‌های اخذ رأی: ۲۸٫۷۵۰٫۷۳۶ برگ

۳٫ آرای باطله غیرمأخوذه درون صندوق: ۱۰۰٫۲۳۱ برگ

۴٫ آرای مأخوذه: ۲۸٫۶۵۰٫۵۰۵ رأی

۵٫ آرای باطله مأخوذه: ۳٫۷۴۰٫۶۸۸ رأی

۶٫ آرای صحیح: ۲۴٫۹۰۹٫۸۱۷ رأی

آرای هریک از نامزدها:

آقای سید ابراهیم رییسی ۱۸٫۰۲۱٫۹۴۵ رأی

آقای محسن رضایی میرقائد ۳٫۴۴۰٫۸۳۵ رأی

آقای عبدالناصر همتی ۲٫۴۴۳٫۳۸۷ رأی

آقای سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۱٫۰۰۳٫۶۵۰ رأی


رضایی درباره زمان برگزاری مراسم تحلیف گفت: طبق مباحثی که در این جلسه مطرح شد، قرار است مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

وی اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی هفته آینده جهت آماده سازی مراسم تحلیف جلسه علنی ندارد.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار