آخرین اخبار رتبه بندی معلمان / نظر رئیس جمهوری درباره رتبه بندی-راهبرد معاصر
میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از امارات در کشور عمان واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل / ۲۸ نفر مصدوم شدند وزیر خارجه ایران: عملیات وعده صادق ۳ علیه اسرائیل حتما انجام خواهد شد بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام همتی: از رونق گذشته در مناطق آزاد خبری نیست فرمانداری: مرز مهران بازگشایی می‌شود نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت به مصونیت اسرائیل پایان دهد پزشکیان: اینکه توانستیم یک بلوچ سنی را استاندار کنیم با نظر مقام معظم رهبری بود وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم قطعنامه ضدایرانی امشب به رأی گذاشته می‌شود؛ ۶درخواست ۳کشور اروپایی از ایران هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد تعرفه گاز برای پرمصرف‌ها افزایش یافت واکنش‌ها به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو سخنگوی سازمان هدفمندی: منایع یارانه هنوز تامین نشد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

آخرین اخبار رتبه بندی معلمان / نظر رئیس جمهوری درباره رتبه بندی

بر اساس اخبار رتبه بندی معلمان امروز رئیس جمهور موضوع رتبه بندی معلمان را از برنامه های مهم دولت سیزدهم خواند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 21
کد خبر: ۹۹۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس اخبار رتبه بندی معلمان امروز آیت الله رئیسی در مراسم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهاد در صحن مجلس موضوع رتبه بندی معلمان را از برنامه های مهم دولت در حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.به گفته او معلمان و فرهنگیان مساله محوری دولت هستند و طرح رتبه بندی معلمان، توجه به سند تحول آموزش و پرورش، توجه به مساله شورای عالی آموزش و پرورش و رابطه خانه و مدرسه از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در وزارت آموزش و پروش است.

 

 

رتبه ‌بندی از مهرماه اجرایی می‌شود

معاصر بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفته است: کار رتبه بندی در کمیسیون تمام و مصوب شده است. بحث تامین بودجه در رتبه بندی معلمان مطرح بود که دولت آمار و ارقام دروغی را القا می ‌کرد.احتمالاً در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بندی معلمان اجرا خواهد شد. به گفته او رتبه بندی شامل دو محور کیفیت بخشی و تکریم معلمان و بخشی برای بالابردن حقوق فرهنگیان است.

همچنین امروز علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیاتی را درباره تعیین تکلیف نیروهای اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش ارائه کرده است. نیروی انسانی آموزش و پرورش در دو گروه آموزشی و اداری فعالیت می کنند اما در بین نیروهای اداری افزادی هستند که به استناد بخشنامه 230 از شغل آموزشی خارج و وارد مشاغل اداری شدند. حدود 40 هزار نیروی اداری در آموزش و پرورش فعالیت می کنند که کمتر از 5 هزار نفر آنها جزو لخشنامه 230 هستند. به گفته ترکمن این گروه مشمول رتبه بندی فرهنگیان می شوند.

 

اخبار رتبه بندی معلمان

 

نیروهای اداری اداری مشمول رتبه بندی معلمان

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف نیروهای اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: یک مسأله‌ای که باید تعیین تکلیف شود، وضعیت نیروهای اداری و آموزشی است چرا که اکنون یک بلاتکلیفی درباره نیروها وجود دارد.

او ادامه داد: در نظام آموزشی به نظر می‌رسد که یک گروه آموزشی و یک گروه اداری هستند ولی در بین نیروهای اداری کسانی هستند که به استناد بخشنامه ۲۳۰ سال ۱۳۵۸ می‌توانند از مشاغل آموزشی خارج شده و وارد مشاغل اداری شوند و هر زمان احساس کردند لازم است که برگردند، می‌توانند دوباره به مشاغل آموزشی برگردند.

الهیار ترکمن افزود: این رفت و برگشت بین مشاغل اداری و آموزشی، این زمینه را فراهم کرده که نتوانیم به درستی روی نیروهای خود سرمایه گذاری کنیم یعنی نمی‌توانیم روی یک نیرو به عنوان کارشناس بودجه بلندمدت حساب کرده و برای ارتقایش سرمایه‌گذاری کنیم ؛ مثلا آموزش بدهیم و بدانیم تا ۲۰ سال آینده، کارشناس بودجه می‌ماند یعنی ممکن است این فرد اکنون حضور داشته باشد و تجربه هم کسب کرده باشد اما سه سال بعد به مدرسه برگردد.

او با بیان اینکه تکلیف نیروهای ۲۳۰ باید مشخص شود که اداری یا آموزشی باشند، ادامه داد: در این خصوص در دولت هم صحبت شده و سازمان اداری و استخدامی هم روی آن نظر داد مبنی بر اینکه آموزش و پرورش مکلف شود تکلیف نیروهایش را مشخص کند و این اختیار را به مشمولین ۲۳۰ بدهیم که یک جا را انتخاب کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این قول را سازمان اداری استخدامی به ما داد که در صورت لزوم مجوز جذب نیروی اداری هم بدهد؛ یک بار باید این کار انجام شود و یک امر اجتناب ناپذیر و الزام است.

او با بیان اینکه حدودا از مجموع ۴۰ هزار نیروی اداری، کمتر از ۵۰۰۰ نفر اداری صرف هستند و مابقی طبق بخشنامه ۲۳۰ کار می‌کنند، افزود: نیروهای اداری مدرسه که در فهرست طبقه بندی مشاغل معلمان هستند مشمول رتبه بندی هستند.

 

 

خبر رتبه بندی معلمان

 

نظر وزیر پیشنهادی درباره لایحه رتبه بندی معلمان

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم درباره رتبه‌ بندی معلمان گفته است: طرح اولیه ای که دولت به مجلس ارائه کرده است بدون در ظر گرفتن بازنشستگان 15 هزار میلیارد تومان منابع نیاز داشته است. مجلس این رقم را تا 61 هزار میلیارد تومان افزایش می دهد تا بازنشستگان هم در نظر گرفته شود. رتبه بندی مدنظر مجلس چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه می‌ طلبد. چنین نگاهی به حقوق معلمان اجرایی نیست و خود مجلس در حال اصلاح این موضوع است.

 امروز همچنین اعضای کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش جلسه ای داشتند که یکی از موراد مورد بحث موضوع رتبه بندی معلمان و صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است. بر اساس اعلام مرادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، اعضای کمیسیون آموزس مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جلسه چالشی داشتند . به گفته مرادی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پای صحبت‌های باغگلی، وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش نشست. سن وزیر و اینکه چرا وزیر پیشنهادی، آموزش و پرورشی نیست، سوالات برخی از نمایندگان بود.آموزش مجازی، رتبه بندی فرهنگیان و مدارس مناطق محروم مسائل مورد بحث این جلسه بود.

 

وعده وزیر پیشنهادی درباره رتبه بندی معلمان

بلاخره تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان به دولت سیزدهم موکول شد. در دولت گذشته اختلاف نظر دولت و مجلس باعث کندی فرآیند بررسی این لایحه در مجلس شد. حال باید دید این موضوع در دولت جدید چگوه پیگیری خواهد. البته بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان حسین باغگلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم اعلام کرده است که پیگیر لایحه رتبه بندی معلمان خواهد بود. او گفته:تا زمانی که مسائل معیشتی معلمان از طریق دولت حل و فصل نشود. نمی توان انتظار داشت که شأنیت معلمان در جامعه پذیرفته شود. لذا پیگیری «طرح رتبه بندی» حتماً در دستور کار ما قرار خواهد گرفت البته نگاه تخصصی که از آن صحبت کردیم با استفاده از ظرفیت های رتبه بندی به ما کمک خواهد کرد که کیفیت توانمندی های معلمانمان در این مسیر افزایش پیدا کند.

 

آخرین اخبار رتبه بندی معلمان

پیگیری رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: در برنامه‌های چهار ساله‌ام سعی کرده‌ام برای اجرایی شدن سندتحول بنیادین چهار محور اصلی «مدیریت و راهبری»، «معیشت و منزلت معلمان »، «کیفیت آموزشی» و « عدالت آموزشی» را تعیین و با تمرکز بر این محورها، اقداماتی را برای تحقق اهداف در این چهار ۴ سال و سال های بعد انجام دهم.حسین باغگلی در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در بستر مجازی و از طریق «شبکه شاد» برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته به دلیل شیوع کرونا، برای همکاران ما در لایه های مختلف آموزشی، سالی پرکار و سخت بود که در آن با چالش های زیادی روبرو شدیم و امیدوارم بتوانیم با کمک شما و حمایت خانواده ها، سال جدید را به صورت حضوری آغاز کنیم.وی گفت: تا زمانی که مسائل معیشتی معلمان از طریق دولت حل و فصل نشود. نمی توان انتظار داشت که شأنیت معلمان در جامعه پذیرفته شود. لذا پیگیری «طرح رتبه بندی» حتماً در دستور کار ما قرار خواهد گرفت البته نگاه تخصصی که از آن صحبت کردیم با استفاده از ظرفیت های رتبه بندی به ما کمک خواهد کرد که کیفیت توانمندی های معلمانمان در این مسیر افزایش پیدا کند.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم ادامه داد: محور سوم، «کیفیت آموزش» است. به رغم تمام تلاش های انجام شده، بنا به دلایل مختلف کیفیت آموزشی هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است و اگر ما رتبه بندی را خوب انجام دهیم و زمینه انگیزه بخشی به معلمان برای تحرک در طبقات رتبه بندی را فراهم کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که کیفیت آموزشی افزایش یابد.

 

رتبه بندی معلمان 1400

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
0
من سخنان آقای باغ گلی را شنیدم معلم هستم فکر میکنم جوان با انگیزه‌ای باشد حمایتشان کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
ببیایید یک واقعیت تلخ را با عرض معذرت صر یح بیا ن کنیم آ یا کسی برای گدایی که که در خیا با ن گدایی می کند احترام می کذارد نها یت یک نگاهی از روی رحم به او بکند حکا یت معلما ن امروز حکا یت هما ن گدا ست تا زمانی که معلم ار ااین متا سفانه فقر زیاد نجات پیدا نکند دیگر شان معنایی نخواهد داشت حقوق یک معام باید همیان ساری با دیگر سازمانها که به نیروی خود امنیت اقتصادی خوب داده اند پرداخت شود یعنی عداات اداری، اگر فقر هست برای همه باشد نه معلما ن مظلوم، لطفا این قشر فر هیخته ومتا سفا نه تا دندان فقیر را در یا بید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
ببیایید یک واقعیت تلخ را با عرض معذرت صر یح بیا ن کنیم آ یا کسی برای گدایی که که در خیا با ن گدایی می کند احترام می کذارد نها یت یک نگاهی از روی رحم به او بکند حکا یت معلما ن امروز حکا یت هما ن گدا ست تا زمانی که معلم ار ااین متا سفانه فقر زیاد نجات پیدا نکند دیگر شان معنایی نخواهد داشت حقوق یک معام باید همیان ساری با دیگر سازمانها که به نیروی خود امنیت اقتصادی خوب داده اند پرداخت شود یعنی عداات اداری، اگر فقر هست برای همه باشد نه معلما ن مظلوم، لطفا این قشر فر هیخته ومتا سفا نه تا دندان فقیر را در یا بید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
ببیایید یک واقعیت تلخ را با عرض معذرت صر یح بیا ن کنیم آ یا کسی برای گدایی که که در خیا با ن گدایی می کند احترام می کذارد نها یت یک نگاهی از روی رحم به او بکند حکا یت معلما ن امروز حکا یت هما ن گدا ست تا زمانی که معلم ار ااین متا سفانه فقر زیاد نجات پیدا نکند دیگر شان معنایی نخواهد داشت حقوق یک معام باید همیان ساری با دیگر سازمانها که به نیروی خود امنیت اقتصادی خوب داده اند پرداخت شود یعنی عداات اداری، اگر فقر هست برای همه باشد نه معلما ن مظلوم، لطفا این قشر فر هیخته ومتا سفا نه تا دندان فقیر را در یا بید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
ببیایید یک واقعیت تلخ را با عرض معذرت صر یح بیا ن کنیم آ یا کسی برای گدایی که که در خیا با ن گدایی می کند احترام می کذارد نها یت یک نگاهی از روی رحم به او بکند حکا یت معلما ن امروز حکا یت هما ن گدا ست تا زمانی که معلم ار ااین متا سفانه فقر زیاد نجات پیدا نکند دیگر شان معنایی نخواهد داشت حقوق یک معام باید همیان ساری با دیگر سازمانها که به نیروی خود امنیت اقتصادی خوب داده اند پرداخت شود یعنی عداات اداری، اگر فقر هست برای همه باشد نه معلما ن مظلوم، لطفا این قشر فر هیخته ومتا سفا نه تا دندان فقیر را در یا بید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
ببیایید یک واقعیت تلخ را با عرض معذرت صر یح بیا ن کنیم آ یا کسی برای گدایی که که در خیا با ن گدایی می کند احترام می کذارد نها یت یک نگاهی از روی رحم به او بکند حکا یت معلما ن امروز حکا یت هما ن گدا ست تا زمانی که معلم ار ااین متا سفانه فقر زیاد نجات پیدا نکند دیگر شان معنایی نخواهد داشت حقوق یک معام باید همیان ساری با دیگر سازمانها که به نیروی خود امنیت اقتصادی خوب داده اند پرداخت شود یعنی عداات اداری، اگر فقر هست برای همه باشد نه معلما ن مظلوم، لطفا این قشر فر هیخته ومتا سفا نه تا دندان فقیر را در یا بید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
ببیایید یک واقعیت تلخ را با عرض معذرت صر یح بیا ن کنیم آ یا کسی برای گدایی که که در خیا با ن گدایی می کند احترام می کذارد نها یت یک نگاهی از روی رحم به او بکند حکا یت معلما ن امروز حکا یت هما ن گدا ست تا زمانی که معلم ار ااین متا سفانه فقر زیاد نجات پیدا نکند دیگر شان معنایی نخواهد داشت حقوق یک معام باید همیان ساری با دیگر سازمانها که به نیروی خود امنیت اقتصادی خوب داده اند پرداخت شود یعنی عداات اداری، اگر فقر هست برای همه باشد نه معلما ن مظلوم، لطفا این قشر فر هیخته ومتا سفا نه تا دندان فقیر را در یا بید