اطلاعات تجهیزات نظارتی در ایران می‌ماند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اطلاعات تجهیزات نظارتی در ایران می‌ماند

نشست مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی با صدور بیانیه ای مشترک پایان یافت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 12
کد خبر: ۱۰۱۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر نشست «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی که صبح امروز در تهران برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای مشترک پایان یافت.

سفر گروسی به ایران مربوط به نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است که قرار است طی روزهای 13 تا 17 سپتامبر (22 تا 26 شهریور) برگزار شود.

مدیرکل آژانس اتمی قصد دارد وضعیت همکاری ایران با این نهاد را در نشست بعدی شورای حکام آژانس گزارش دهد

 

در پایان دیدار رسمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه مشترکی منتشر شد.

در این بیانیه به تاریخ 21 شهریور 1400 آمده است:

 

1. طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

 

2. در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد نمود تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های میان ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

3. به بازرسان آژانس اجازه داده می شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت./نورنیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
مگه طرف مقابل تحریم ها رو لغو کرده ؟
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار