پیش بینی هوا امروز 11 آذر/ کاهش 12 درجه‌ای دما-راهبرد معاصر

پیش بینی هوا امروز 11 آذر/ کاهش 12 درجه‌ای دما

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد در روز‌های پنجشنبه و جمعه دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه‌ کاهش می یابد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 02
کد خبر: ۱۱۱۹۸۳

به گزارش راهبرد معاصر امروز (۱۱ آذرماه) گستره فعالیت سامانه بارشی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب استان‌های اصفهان و فارس، بوشهر و بخش‌هایی از خراسان شمالی را فرا خواهد گرفت که سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت می‌شود. در استان‌های جنوبی رعدوبرق و در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف است.

شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان و کرمانشاه، لرستان، جنوب همدان، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، بخش‌هایی از مرکزی، تهران، البرز و شمال قزوین است.

روز جمعه بارش در نوار غربی کاهش یافته و گستره فعالیت سامانه، نیمه شرقی کشور را در بر خواهد گرفت. در این روز در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان و شرق تهران بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود و در نواحی مرکزی، شرقی و جنوبی کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود. پنجشنبه دریای خزر و شمال خلیج فارس، جمعه خلیج فارس، دریای خزر و شنبه خلیج فارس مواج است.

پنجشنبه در استان‌های کردستان، زنجان، همدان، قزوین، مرکزی، خوزستان و جمعه در سیستان و بلوچستان و شرق سمنان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

شنبه در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ داده و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود.

یکشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در زنجان و قزوین ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

دوشنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود. لازم به ذکر است در روز‌های پنجشنبه و جمعه کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما برای نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود. امروز با فعالیت سامانه بارشی به تدریج از غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت کاسته می‌شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده