نحوه محاسبه سنوات ارفاقی رتبه‌ بندی معلمان-راهبرد معاصر

نحوه محاسبه سنوات ارفاقی رتبه‌ بندی معلمان

بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در قانون، سنوات ارفاقی برای معلمان عشایری، روستایی، استثنایی، نخبگان و ابتدایی به ازای هر سال خدمت، ٣ ماه کسر می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 23
کد خبر: ۱۳۰۵۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به تفاوت‌های آنچه در لایحه رتبه‌ بندی معلمان تدوین شده با آنچه در قانون رتبه‌بندی معلمان تصویب شده پرداخت و اظهار کرد: در لایحه رتبه‌بندی، معلمان شاغل در پست‌های اداری مشمول نبودند، ولی در قانون شامل همه معلمان می‌شود.

وی ادامه داد: در لایحه، عنوان رتبه‌ها وجود نداشت فقط اعداد رتبه وجود داشت، ولی در قانون عنوان رتبه‌ها اضافه شده است.

ستاری‌فرد اضافه کرد: در لایحه درصد افزایش حقوق ٢٥ درصد میانگین، ولی در قانون ٤٥ تا ٩٠درصد است.

وی با بیان اینکه در لایحه حداقل سنوات مشمولین ۲ سال بوده و نومعلمان حذف می‌شدند، گفت: در لایحه فاصله کسب هر رتبه ۶ سال، ولی در قانون به ۵ سال تغییر یافته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در قانون، سنوات ارفاقی برای معلمان عشایری، روستایی، استثنایی، نخبگان و ابتدایی به ازای هر سال خدمت، ٣ ماه کسر می‌شود.

وی افزود: در لایحه برای رتبه ٤ و٥ حداقل سابقه ٢٠و ٢٦ سال، ولی در قانون ١٥ و ٢١ سال خدمت پیش‌بینی شده است.

تکلیف قانون به شروع رتبه‌بندی از ٣١شهریور ١٤٠٠ است

ستاری فرد درباره منابع قانون رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: در لایحه اعتبارات رتبه‌بندی در قوانین بودجه پیش‌بینی می‌شود، اما در حال‌حاضر ۳۸ هزار میلیارد بودجه پایدار پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در لایحه محدودیت از طریق سهمیه‌بندی شامل حداقل ۳۰ درصد رتبه یک، حداقل ۲۵ درصد رتبه ۲، حداکثر ۲۰ درصد رتبه ۳، حداکثر ۱۵ درصد رتبه ۴ و حداکثر ۱۰ درصد رتبه ۵ است، اما در قانون سهمیه‌بندی نیست.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تکلیف قانون به شروع رتبه‌بندی از ٣١شهریور ١٤٠٠ است./ایسکانیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم شکیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
0
0
صندوق ذخیره فرهنگیان پشتیبان رفاه و معیشت معلم به عنوان پاک‌ترین و زحمتکش‌ترین قشر جامعه به هنگام خدمت و بازنشستگی است وبا به‌کارگیری مدیرانی متخصص، متعهد، با ایمان و مسؤولیت‌پذیر و همچنین فعال کردن بیش از پیش سیستم‌های نظارتی، علاوه بر ارائه گزارش سالانه از صندوق به معلمان، با حفظ اموال فرهنگیان، سود صندوق فقط به معلم اختصاص یابد.تشکر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
سنوات ارفاقی رتبه بندی برای کسانی که 30سال خدمت کرده اندچگونه محاسبه میشود؟وچگونه امتیاز داده میشود؟لطفا پاسخ را بفرمایید.باتشکر .
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار