پیام ولی‌عهد سعودی در پی ترور «آبه»-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پیام ولی‌عهد سعودی در پی ترور «آبه»

وزارت امور خارجه عربستان و ولی‌عهد سعودی در پیام‌هایی ضمن تسلیت واقعه ترور نخست‌وزیر پیشین ژاپن، او را رهبری تاثیرگذار با نقشی محوری توصیف کردند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 09
کد خبر: ۱۴۱۷۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خارجه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور، ترور «شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن را تسلیت گفتند و این اقدام را محکوم کردند.

 

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس»، ولی‌عهد سعودی در پیامی نوشت: «خبر درگذشت نخست‌وزیر پیشین ژاپن، آقای شینزو آبه را دریافت کردیم. ما به کشور شما و اعضای خانواده آن مرحوم، این واقعه را صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و برای شما آرزوی سلامتی و امنیت دارم».

 

بر اساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای ترور نخست‌وزیر پیشین ژاپن را «اقدامی بزدلانه» توصیف، و قدردانی خود را برای «نقش‌های محوری آبه به عنوان رهبری تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی» اعلام کرد.

 

وزارت خارجه عربستان در این بیانیه مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده آبه، دولت و مردم ژاپن ابراز کرد و از نقش محوری وی به عنوان دوست این کشور در تقویت پیوندهای دوستی و همکاری بین دو ریاض و توکیو تشکر کرد».

 

ریاض از آبه به خاطر نقش‌های مهمی که او در زمان نخست‌وزیری کشورش در قامت یک رهبر تأثیرگذار در صحنه بین‌المللی و همینطور در طول دوران طولانی زندگی‌اش ایفا کرده، سپاسگزاری کرد.

 

وزارت خارجه عربستان در پایان بیانیه خود، این اقدام بزدلانه‌ای را که با ارزش‌های اخلاقی و انسانی در تضاد بود و جان نخست‌وزیر سابق ژاپن را گرفت، محکوم، و بر همبستگی پادشاهی با دولت و مردم این کشور تاکید کرد.

 

روز گذشته (جمعه) «شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن طی سخنرانی در یک مراسم، به وسیله سلاح گرم دست‌ساز ترور شد و بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت؛ این مسئله واکنش‌های گسترده‌ای در سطح جهان به دنبال داشت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده