روسیه: امنیت کشتی‌های تجاری در دریای سیاه را تضمین نمی‌کنیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

روسیه: امنیت کشتی‌های تجاری در دریای سیاه را تضمین نمی‌کنیم

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: با سوء استفاده اوکراین از گذرگاه صادرات غلات، امنیت کشتی‌های تجاری در دریای سیاه تضمین نمی‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 01
کد خبر: ۱۵۷۰۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: تحقیقات ما نشان داد اوکراین حملات پهپادی به کشتی‌ها در دریای سیاه داشته است. پس از استفاده اوکراین از گذرگاه صادرات غلات برای اهداف نظامی، دیگر نمی‌توانیم امنیت کشتی‌های تجاری را در دریای سیاه تضمین کنیم.

در حمله اوکراین در دریای سیاه، یک کشتی هدف قرار گرفت که امنیت کشتی‌های حامل غلات را تامین می‌کرد. هر تدابیری که بدون مشورت روسیه اتخاذ شود، برای ما الزام آور نخواهد بود. ما همچنان برای تامین غذا با بهای پایین، آمادگی داریم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در نشست خبری پس از پایان نشست سه جانبه با ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شهر سوچی گفت: ما با هدف کمک به کشور‌های فقیر با توافق صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه موافقت کردیم. حمله اوکراین به کشتی‌های روسیه از طریق گذرگاه‌های امنی صورت گرفت که ضمن توافق غلات برای عبور کشتی‌ها در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: اوکراین کشتی‌های روسیه و سایر کشتی‌های غیرنظامی را در دریای سیاه تهدید می‌کند و ما خواهان ضمانت امنیت این کشتی‌ها هستیم. اوکراین باید امنیت کشتی‌های غیرنظامی و کشتی‌های اسکورت روسیه را با هدف محقق ساختن امنیت گذرگاه‌های دریایی فراهم کند./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار