تظاهرات گسترده جلیقه زردها در پاریس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تظاهرات گسترده جلیقه زردها در پاریس

مردم فرانسه روز شنبه و همزمان با چهارمین سالگرد تظاهرات جلیقه زردها، تظاهرات گسترده‌ای را در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار کردند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 19
کد خبر: ۱۵۹۸۹۰

به گزارش راهبرد معاصر فیلم‌های منتشر شده از حضور گسترده پلیس و نیروهای امنیتی در مسیر برگزاری تظاهرات حاکی است و در برخی فیلم‌ها، درگیری پلیس با تظاهرات کنندگان به تصویر کشیده شده است.

اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ با هدف دستیابی به اصلاحات زیست محیطی آغاز اما به سرعت به تظاهرات گسترده هفتگی علیه دولت ماکرون تبدیل شد. در حالی که اروپا تحت الشعاع جنگ روسیه و اوکراین است، مردم فرانسه بارها علیه هزینه‌های بالای زندگی و بهای بیمه اعتراض کرده‌اند.

از سوی دیگر چندی است که صحنه داخلی فرانسه و بخش نفت و گاز این کشور بر سر حقوق و هزینه‌ زندگی شاهد برگزاری اعتصابات کارگری است. از سوی دیگر نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور نیز شاهد تداوم اعتصابات بوده است. آنگونه که خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه در این باره به نقل از اتحادیه کارگری «اف ان ام ای» فرانسه اعلام کرد که برخی از کارگران نیروگاه‌های هسته‌ای «ای دی اف» اعتصاب خود را بر سر حقوق از سرگرفتند و کار تعمیر و نگهداری ۸ نیروگاه هسته‌ای را به تعویق انداختند.

تداوم اعتصابات اتحادیه‌های کارگری فرانسه در بخش سوخت باعث گرفتاری میلیون‌ها راننده فرانسوی شده و در حال حاضر حدود یک سوم از جایگاه‌های سوخت فرانسه با کمبود یا فقدان بنزین مواجه‌ هستند. در همین خصوص «اولیویه وران» سخنگوی دولت ماکرون اخیرا تهدید کرد که برای پایان دادن به اعتصاب‌هایی که چندین پالایشگاه و انبار نفت فرانسه را فلج کرده به زور متوسل خواهند شد. وران گفت: «اگر محاصره‌ها فورا پایان نپذیرد، وارد عمل خواهیم شد.»/فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار