این خوراکی مقوی کلسترول را کنترل می‌کند دورتموند، لورکوزن را چپ و راست کرد! آتش‌سوزی در مغازه تعویض روغنی اندرزگو/ آتش به نمای ساختمان مجاور هم سرایت کرد حقوق جدید دانشگاه آزاد اعلام شد/ میانگین دریافتی کارکنان به ۳۱ میلیون تومان می‌رسد ویدیو/ نخستین اخبار دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا آخرین وضعیت پرداخت کالابرگ الکترونیکی/ اعتبار دهک‌های مختلف چقدر است؟ چگونه آب گشنیز به رشد مو و بهبود کیفیت آن کمک می‌کند؟ اسطوره میلان و هلند با پیشنهاد استقلالی‌ها موافقت کرد جزئیات جدید از حادثه سقوط ۷ نفر به چاه در کوهدشت + اسامی سفر مهم عراقچی به ریاض/ پیام ایران به عربستان در آستانه مذاکرات هسته‌ای تنش دیپلماتیک ایران و سوئد/ عراقچی خواستار اقدام عملی علیه متعرضان شد سی‌ان‌ان: تیم فنی آمریکا در مذاکرات یکشنبه عمان حضور ندارد  روش‌های ساده برای محافظت از کودکان در برابر مالاریا پزشکیان: صرفه‌جویی را از دولت شروع کردیم/پنل‌های خورشیدی اولویت اول هشدار قرمز هواشناسی: رگبار، رعدوبرق و بادهای شدید در ۱۱ استان

واکنش وزیر آموزش و پرورش به وضعیت مدارس دولتی

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرزندم در مدرسه دولتی درس می‌خواند، اما واقعا مدارس دولتی وضعیت مناسبی ندارند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 08
کد خبر: ۱۶۷۳۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی کشوری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: ماه گذشته آیین‌نامه‌ای را درباره بند «الف» تبصره 4 قانون بودجه 1401 در دولت تصویب کردیم که اجازه مشارکت داده شده است.

وی با بیان اینکه اسناد متعدد بالا دستی که در آموزش و پرورش داریم از جمله سند تحول آموزش و پرورش و سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب، فرصت‌ها و نقاط قوت ما محسوب می‌شود، افزود: نکته دیگر که از نقاط قوت ما محسوب می‌شود، استقبال خوب مردم از مدارس غیردولتی و مشارکت است. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرزندش در مدرسه دولتی درس می‌خواند، گفت: واقعا مدارس دولتی وضعیت مناسبی ندارند و در کشور ما نگاه به دانش‌آموز، نگاه ابژه‌ای است و این در حالیست که سند تحول از ما می‌خواهد که برای دانش‌آموز، فرصت یادگیری فراهم کنیم و او را چند ساحتی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه مدرسه دولتی و غیردولتی ندارد، اظهار کرد: هنوز الگویی از مدارس غیردولتی به معنای غیردولتی مبتنی بر سند تحول بنیادین بیرون نیامده است و همه هم مدعی هستند که سند تحول بنیادین را بند به بند اجرا می‌‌کنند. 

نوری  با بیان اینکه یکی از الگوهای موفق ما در جمهوری اسلامی ایران، خیرین مدرسه‌ساز هستند، گفت: باید به سمت این الگوهای فرهنگی برویم همچنین ایفای مسئولیت اجتماعی، مدارس غیردولتی را رشد می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزشیابی‌های ما مچ‌گیری است البته شاید نظام کنکوری ما اینگونه است، افزود: فرزندم مدرسه دولتی درس می‌خواند اما یکبار از مدرسه تماس نگرفته‌اند که ببینند چه کاری می‌توانم برای مدرسه انجام دهم مثلا خطاطی بلد هستم و در فعالیت مدرسه مشارکت کنم.

وی با تأکید بر اینکه مردم به مشارکت در مدرسه باید فراخوانده شوند، گفت: اقدامات خوب دانش‌آموزان باید به والدین منعکس شود و والدین با مدرسه در ارتباط باشند.

نوری اضافه کرد: مدارس هیئت امنایی واقعا هیئت امنایی نیست بلکه دولتی است؛ هیأت امنایی زمانی است که مردم خودشان اداره کنند باید به این سمت حرکت کنیم البته نیاز به بازنگری در برخی قوانین وجود دارد.

وی درباره مدارس مناطق آزاد نیز گفت: مشکلاتی در مناطق آزاد است اما باید اجازه دهیم مناطق آزاد خودشان، مدارس‌شان را اداره کنند. در این راستا باید بر جذب نیرو نظارت کرد و برنامه‌شان پایش شود و مابقی را خودشان باید عمل کنند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده