بالن اطلاعاتی چین در آمریکا سرنگون شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بالن اطلاعاتی چین در آمریکا سرنگون شد

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که آمریکا بالن اطلاعاتی چین را سرنگون کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 05
کد خبر: ۱۷۱۶۷۵

به گزارش راهبرد معاصر،‌ منابع خبری اعلام کردند که آمریکا بالن اطلاعاتی چین را سرنگون کرده است.

 

پیش از این «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور سرنگونی بالن جاسوسی چین را صادر کرده است.

 

ساعتی پیش یک منبع به شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت که واشنگتن به دنبال آن است زمانی که بالن جاسوسی چین بر فراز اقیانوس اطلس رسید آن را سرنگون کند.

 

این منبع اعلام کرد برای این هدف، مسدود کردن موقت بخشی از حریم هوایی آمریکا برای حمایت از غیرنظامیان ضروری به نظر می‌رسد.

 

رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش دادند پنتاگون از چند روز پیش مشغول رصد یک بالون تجسسی چین بوده که در حال پرواز در ارتفاع بالا بر فراز آمریکا است.

 

«پاتریک رایدر»، سخنگوی وزرت دفاع آمریکا گفت: «اطمینان داریم که این بالون تجسسی متعلق به جمهوری خلق چین است. نمونه چنین فعالیت‌هایی طی سال‌های گذشته مشاهده شده است.»

 

وی اضافه کرد: «این بالون در حال حاضر مشغول پرواز در ارتفاعی بسیار بالاتر از ترافیک هواپیماهای مسافربری است و هیچ تهدید نظامی یا فیزیکی متوجه شهروندان روی زمین نمی‌کند.»

 

پاتریک رایدر گفته که ارتش آمریکا تصمیم گرفته که این بالون را ساقط نکند. به گفته وی همچنین با آنکه مسیر پروازی فعلی بالون مذکور به گونه‌ای ست که در حال حرکت به برخی مناطق حساس است اما هیچ خطر اطلاعاتی مهمی متوجه واشنگتن نیست./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده