بهره‌برداری از بزرگ‌ترین معدن اورانیوم ایران-راهبرد معاصر

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین معدن اورانیوم ایران

بزرگترین معدن اورانیوم کشور با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ناریگان بافق به بهره برداری رسید.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 05
کد خبر: ۱۷۱۸۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر خود به یزد  معدن  اورانیوم بافق را  به عنوان بزرگترین معدن اورانیوم مولیبدن کشور دانست و اظهار کرد: از اورانیوم این معدن برای خالص سازی و ساخت سوخت استفاده و به اصفهان ارسال می‌شود. مولیبدن نیز در صورت فرآوری در صنایع آلیاژی و متالوژی استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور افزود: ظرفیت سازی برای توسعه برق هسته‌ای و توسعه کاربرد پرتو اصلی‌ترین بخش برنامه امروز است که چرخه سوخت هسته‌ای کشور را بتواند تامین کند و یک سرمایه گذاری برای دستیابی به انرژی پاک به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: با توجه به بزرگتر بودن آنومالی سه، این آنومالی در اولویت اکتشافات تفصیلی قرار گرفت و با حفر ۲۸۱ حلقه گمانه اکتشافی به طول بیش از هفت هزار متر مدلسازی و تخمین ذخیره شد.

معاون انرژی اتمی کشور گفت: نتایج حاصل از تخمین ذخایر اکتشافی از وجود ۶۵۰ تن فلز اورانیوم و چهار هزار و ۶۰۰ تن فلز مولیبدن رده ذخایر قطعی و احتمالی خبر می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: با توسعه طرح‌های فرآوری این معدن برای بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود. برای تجهیز و بهره برداری از این معدن بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است/ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده