پکن خواستار اصلاح رفتار آمریکا در قبال تایوان شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پکن خواستار اصلاح رفتار آمریکا در قبال تایوان شد

وزیر خارجه چین در نشست با سفیر آمریکا، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح رفتار واشنگتن در قبال مسئله تایوان، گفت که تثبیت روابط آمریکا-چین یک امر ضروری است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 08
کد خبر: ۱۸۳۱۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، «کین گانگ» وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) با «نیکلاس برنز» سفیر آمریکا در پکن دیدار و رایزنی کرد.

 

کین که میزبان برنز در وزارت خارجه چین بود، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح رفتار واشنگتن در قبال مسئله تایوان، تثبیت روابط آمریکا-چین را یک امر ضروری توصیف کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی گفت که تثبیت روابط چین و آمریکا، آنهم پس از اینکه مجموعه‌ای از اظهارات و اقدامات غلط منجر به تنش عمیق در روابط شد، ضروری است.

 

وزیر خارجه چین همچنین خواستار اصلاح نحوه رفتار آمریکا در موضوع تایوان و جلوگیری از تبدیل‌شدن سیاست اصل «چین واحد» به یک پوسته توخالی شد.

 

طبق این گزارش، کین در این‌باره توضیح داد: «اظهارات و اقدامات نادرست آمریکا تاکنون، شتاب مثبت روابط با چین را که به سختی به‌دست آمده بود، تضعیف کرده است. دستور کار گفتگو و همکاری توافق‌شده بین دو طرف مختل و روابط دو کشور بار دیگر دچار سردی شده است. اولویت اصلی، تثبیت روابط چین و آمریکا، اجتناب از مارپیچ نزولی و جلوگیری از هرگونه حادثه بین واشنگتن و پکن است».

 

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن متهم کردن چین به رفتار تحریک‌آمیز و غیر ایمن در دریای جنوبی، گفته بود که هرگونه حمله نظامی به نیروهای فیلیپینی، واکنش واشنگتن را در پی خواهد داشت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده