جهانگیری: یکی از مهمترین اهداف دولت ایجاد رضایتمندی در جامعه است-راهبرد معاصر
افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته آیت الله رئیسی: زنجیره تولید تا توزیع برنج با هدف جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده بازنگری شود حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود سردار سلامی: بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ بشریت به نام حاج علی زاهدی رقم خورد روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت امیر حیدری: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار، توسعه علوم و فناوری است امیر نعمتی: قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی تشکیل شده است رئیس جمهور: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است سردار سلیمانی: روابط عمومی بسیج باید روابط عمومی مردم باشد دستور مخبر به وزیر صمت برای ساماندهی سامانه‌های متعدد حوزه تجارت حسینی‌پور انتصابش در معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را تایید کرد معاون وزیر دفاع: اجزای مختلف پهپادهای ساخت ایران بومی هستند دستور رئیس جمهور برای رفع موانع تامین مالی بخش تولید

جهانگیری: یکی از مهمترین اهداف دولت ایجاد رضایتمندی در جامعه است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف دولت خدمت رسانی به مردم، حل مشکلات و ایجاد رضایتمندی در جامعه است، گفت: اگر مجموعه اقدامات دولت منجر به این شود که مردم احساس کنند گرهی از کار آنها باز شده، این یعنی عملکرد موفقی داشته ایم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14
کد خبر: ۲۲۲۸۰

به گزارش راهبرد معاصر ، جلسه شورای عالی اداری عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

 

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه در خصوص عملکرد نظام‌نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد(سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) گفت: یکی از مهمترین اهداف دولت خدمت رسانی به مردم، حل مشکلات و ایجاد رضایتمندی در جامعه است.

 

معاون اول رییس جمهور افزود: اگر مجموعه اقدامات دولت منجر به این شود که مردم احساس کنند گرهی از کار آنها باز شده، این یعنی عملکرد موفقی داشته ایم و هدف ما مبنی بر رضایتمندی مردم محقق شده است.

 

وی با اشاره به مراجعات مردمی برای طرح درخواست ها و بیان مطالبات خود به مسئولین خاطرنشان کرد: مردم در سفرهای استانی رییس جمهور و اعضای دولت و سایر مسئولین و هر فرصت دیگری که مهیا شود تلاش می کنند دغدغه های خود را به گوش مسئولین برسانند و در مقابل انتظار دارند که مسئولین و مدیران کشور گرهی از مشکلات زندگی آنان باز کنند.

 

جهانگیری با تأکید بر لزوم نظارت بر عملکرد دستگاه های خدمت رسان به مردم افزود: اگر میزان شکایات مردمی از یک دستگاه بالا باشد این یعنی مشکلی در روند خدمت‌رسانی وجود دارد که موجب نارضایتی در مردم شده و لازم است به سرعت به آن رسیدگی شود.

 

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به یکی از تصمیمات جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص شناسایی گلوگاه های فساد در دستگاههای اجرایی خاطرنشان کرد: بر اساس این تصمیم در هر یک از دستگاه های اجرایی کارگروهی تشکیل شده است و گلوگاه های فسادخیز را شناسایی می کنند تا زمینه بروز تخلف و فساد هر چه بیشتر کاهش یابد و به تبع آن رضایتمندی مردم نیز افزایش خواهد یافت.

 

جهانگیری با اشاره به دستورکار دیگر جلسه در خصوص انتقال وظایف و مأموریت های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ها به شرکت آب و فاضلاب شهری استان ها، بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند خدمت رسانی به روستاهای کشور تأکید کرد و افزود: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران توسعه شبکه آب و فاضلاب در کشور است که باید این خدمت رسانی در روستاهای کشور نیز همانند شهرها گسترش پیدا کند.

 

در این جلسه که وزرای نیرو، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، استانداران تهران و هرمزگان و نمایندگان مجلس عضو در شورا، نیز حضور داشتند، سماوی رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گزارشی از نحوه اجرای یکی از مصوبات شورای عالی اداری؛ موضوع نظام نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد ارائه کرد و گفت: افزایش رضایتمندی مردم، بالا بردن روحیه مردم داری در بین مدیران، افزایش سرعت رسیدگی به شکایات مردمی، اعمال مدیریت یکپارچه و رسیدگی به مطالبات مردمی در سه سطح ملی، دستگاه های اجرایی و استانی از جمله اهداف سامد است.

 

وی همچنین با بیان این که بخش عمده ای از تماس ها و ارتباطات مردمی برای درخواست فرصت های شغلی و مساعدت های مالی است، گزارشی از روند پاسخگویی به مطالبات مردمی و حل مشکلات آنان ارائه کرد.

 

در ادامه این جلسه طرح انتقال وظایف و مأموریت های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ها به شرکت آب و فاضلاب شهری استان ها از سوی وزارت نیرو مطرح شد و وزیر نیرو توضیحاتی را در این خصوص مطرح کرد.

 

اردکانیان گفت: کاهش هزینه های اداری و مدیریتی، کوچک سازی ساختار دولت، هم افزایی ظرفیت های تخصصی، فنی، اجتماعی و اقتصادی و کاهش تعداد 31 شرکت دولتی وزارت نیرو از جمله اهداف این طرح است و با اجرای این برنامه نه تنها تعرفه ها افزایش پیدا نخواهد کرد بلکه خدمت رسانی به مردم بهبود خواهد یافت و هزینه های کمتری بر مردم تحمیل خواهد شد.

 

در این نشست پس از توضیحات وزیر نیرو این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و دیدگاه های اعضای جلسه، با کلیات این طرح موافقت و مقرر شد در جلسه ای با حضور معاون حقوقی رییس جمهور، وزیر نیرو و رییس سازمان امور اداری و استخدامی و با هماهنگی و نظرخواهی از وزارت کشور، ابعاد حقوقی این طرح مورد بررسی قرار گیرد.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده