پیشرفت بالای ساخت مسکن مهر در استان تهران-راهبرد معاصر

پیشرفت بالای ساخت مسکن مهر در استان تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تا امروز مسکن مهر 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال اتمام است و 306 واحد باقی مانده وجود دارد که این نیز به دلیل مشکلات حقوقی و مشکل با تعاونی از دست اداره خارج است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 22
کد خبر: ۴۷۲۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، خلیل محبت خواه امروز در مراسم امضای دو تفاهم‌نامه در راستای طرح اقدام ملی مسکن که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری در تلاش هستیم که جهش تولیدی در بخش مسکن ایجاد شود و امروز با امضای تفاهم‌نامه شاهد شروع آن خواهیم بود. 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در مورد مسکن مهر افزود: تا امروز مسکن مهر 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال اتمام است و 306 واحد باقی مانده وجود دارد که این نیز به دلیل مشکلات حقوقی و مشکل با تعاونی از دست اداره خارج است. 

 

وی درباره طرح اقدام ملی مسکن بیان داشت: سهمیه در نظر گرفته شده برای  استان تهران 73 هزار واحد بود  که 66 هزار نفر در مراحل اول و دوم ثبت‌نام شرکت کردند و پالایش شدند و از این تعداد 20 هزار واحد در استان تهران است و 46 هزار واحد هم در شهرهای جدید احداث می‌شود. 

 

محبت خواه بیان داشت: برای دست‌یابی به مسکن اقدام ملی همه از جمله انبوه‌سازان و شهرداری ها باید کمک کنند لذا ما از تمامی افراد حقیقی و حقوقی  و سازندگان از جمله کسانی که زمین دارند و  یا واحدهای نیمه ساخته دارند و کسانی که واحدهای آماده فروش دارند دعوت کرده‌ایم و با انتشار آگهی اعلام کرده‌ایم که ما آماده تهاتر با آنها هستیم. 

 

مدیرکل راه و شهرسازی تهران با تاکید بر رعایت استانداردها  و صنعتی‌سازی بیان داشت: ما در تمامی شهرهای تهران از جمله 14 شهرستان مدنظر ، زمین آماده برای ساخت داریم لذا بعد از امضا تفاهم‌نامه با انبوه‌سازان در شهرهایی که  زمین‌های آماده داریم بلافاصله بصورت قانونی فراخوان انجام می‌شود و زمین‌ها تحویل می‌شود و طبق قیمتی که در شورای مسکن استان تهران مصوب شده است ساخت آنها آغاز خواهد شد.  

 

وی  بیان داشت: در تهران پروژه‌های مشارکتی که در تهران‌سر در حال اجراست 900 واحد به صورت شبانه‌روزی با 3 شیفت کاری در حال اجرا است و فونداسیون آن در حال اجرا است  و 1100 واحد هم فراخوان می‌شود و از کسانی که زمین دارند دعوت شده تا اقدام به ساخت مسکن کنند. 

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده