استعفا 6 وزیر سودانی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

استعفا 6 وزیر سودانی

نخست‌وزیر سودان وزیر بهداشت این کشور را برکنار و با استعفای شش وزیر دیگر موافقت کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 09
کد خبر: ۴۹۹۱۰

به گزارش راهبرد معاصر «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان که امروز (پنجشنبه) درخواست تشکیل جلسه فوق‌العاده کرده بود تغییرات وسیعی در کابینه ایجاد کرد.

به نوشته وبسایت روزنامه الراکوبه سودان، در این جلسه مقرر شد «اکرم علی التوم» وزیر بهداشت سودان برکنار شده و تا انتخاب وزیر جدید، معاون وی سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده بگیرد.

«حمدوک» در این نشست با تشکر از وزرای کابینه خویش بر لزوم ایجاد اصلاحات در بدنه هیأت دولت طبق آن چه خواسته مردم و مطابق شرایط فعلی سودان خوانده شد تأکید کرد.

بنابراین شش وزیر از جمله وزیر خارجه، وزیر مالی و برنامه‌ریزی اقتصادی، انرژی و معدن، ترابری و زیر ساخت و وزیر منابع و تولیدات دامی استعفای خود را اعلام کردند.

در همین حال «عمر اسماعیل قمر الدین» نیز تا انتخاب وزیر خارجه جدید، سرپرستی این وزارتخانه را در دست گرفت.

تعداد کثیری از مردم سودان در دهم تیر ماه با حضور در خیابان‌های «خارطوم» خواستار اصلاح کابینه و برآورده شدن برنامه‌های انقلاب این کشور شدند.

فرماندهی ارتش سودان روز ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ پس از برگزاری تظاهرات‌های گسترده مردمی علیه البشیر در اعتراض به نابسامانی اوضاع اقتصادی، البشیر را عزل کرد.

دوره انتقالی در سودان از ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ آغاز شده و این دوره ۳۹ ماهه خواهد بود که با برگزاری انتخابات به پایان می‌رسد.

 

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده