امضا تفاهم سازش کوزوو با رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

امضا تفاهم سازش کوزوو با رژیم صهیونیستی

رسانه‌ها از برقراری روابط دیپلماتیک بین کوزوو و رژیم صهیونیستی خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 01
کد خبر: ۷۶۰۷۳

به گزارش راهبرد معاصر رسانه‌های صهیونیستی دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از برگزاری مراسم برقراری روابط دیپلماتیک  رژیم  صهیونیستی با کوزوو خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» در این مراسم مجازی «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم اسرائیل و «ملیزا استوبلا» وزیر خارجه کوزوو حضور داشتند و اعلامیه برقراری روابط دیپلماتیک دوجانبه را امضا کردند. اشکنازی در این مراسم گفت که تقاضای کوزوو در افتتاح سفارخانه در قدس اشغالی را پذیرفته است. کوزوو با این اقدام قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت.

بیش از این قرار بود وزیر خارجه کوزوو برای برگزاری این مراسم به فلسطین اشغالی سفر کند اما از بیم کرونا این سفر لغو شد.

چندی قبل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  از توافق کوزوو و رژیم صهیونیستی خبر داد، صربستان نیز به همراه کوزوو اعلام کرد که سفارتخانه خود را به جای شهر تل‌آویو در شهر قدس اشغالی برپا خواهد کرد.

این در حالی است که قطعنامه ۴۷۸ سازمان ملل هرگونه ایجاد مراکز دیپلماسی در قدس اشغالی را غیرقانونی و ممنوع می‌داند و مخالف هرگونه اقدامی است که وضعیت قانونی موجود در این شهر فلسطینی را تغییر دهد.

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده