ادعای تازه اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ادعای تازه اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

وزرای زیر ساخت اوکراین و حمل و نقل کانادا در حاشیه یک گفتگوی آنلاین درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی با یکدیگر گفتگو کردند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 30
کد خبر: ۸۶۰۲۰

به گزارش راهبرد معاصر ولادیسلاو کریکلی، وزیر زیر ساخت اوکراین، و عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل کانادا، در حایشه یک گفتگوی آنلاین که درباره از سرگیری مسافرت های هوایی بین دو کشور بود درباره تحقیقات در زمینه سقوط هواپیمای اوکراینی تبادل نظر کردند.

 

در این گفتگو دو طرف درباره همکاری بین این دو وزارت خانه در زمینه تحقیقات مربوط به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به بحث پرداخته و طرف اوکراینی مدعی شد که سازمان ایمنی هوانوردی اوکراین نظرات خود را درباره نتایج تحقیقات انجام شده از سوی دولت ایران درباره این سانحه را ارائه کرده است.

 

از طرف دیگر برخی پیشنهادات نیز از سوی طرف اوکراینی به کانادایی ها هم ارائه شده است.

وزیر اوکراینی دراین گفتگو اعلام کرد که این کشور متعهد به کشف حقیقت و اجرای عدالت در زمینه سقوط هواپیمای PS752 خطوط هوایی این کشور در ایران و مجازات عاملان آن است.

 

طرف اوکراینی همچنین مدعی شده که در طول تحقیقات مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی درایران برخی قوانین بین المللی نقض شده است و اوکراین بدنبال ارائه واکنش مناسب به این مسئله است.

 

کریکلی گفته که از حضور طرف های خارجی به خصوص کانادا در اعلام شکایت به ایکائو نسبت به تحقیقات انجام شده از سوی ایران حمایت می کند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده