اولیانوف: با نماینده اروپا درباره مذاکرات وین گفتگو کردم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اولیانوف: با نماینده اروپا درباره مذاکرات وین گفتگو کردم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در خصوص مسائل باقی مانده در مذاکرات وین خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 20
کد خبر: ۹۲۴۳۲

به گزارش راهبرد معاصر نمایندگان روسیه و اتحادیه اروپا در مذاکرات وین امروز (یکشنبه) پیش از آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام با یکدیگر دیدار کردند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در همین خصوص در توییتی نوشت: امروز با آقای انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در گفت‌وگوهای وین دیدار کردم. ما وضعیت فعلی و همچنین حساس‌ترین موضوعاتی که در دستور کار باقی مانده و باید حل شود را مورد بحث قرار دادیم.

این نشست دوجانبه در حالی برگزار شده که به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام به ‌منظور جمع‌بندی رایزنی‌های انجام‌ شده در دور ششم مذاکرات، قرار است امروز ساعت (۱۴:۳۰ به وقت وین) ۱۷ به وقت تهران با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین برگزار می‌شود.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیات ایرانی را در این نشست بر عهده خواهد داشت و ریاست این نشست هم برعهده انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

گفتنی است، دور ششم مذاکرات وین به منظور اخیای برجام روز شنبه ۲۲ خردادماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعا توافق نخواهد کرد.

عراقچی امروز (یکشنبه) در جدیدترین اظهارنظر خود با بیان‌ اینکه «الان به توافق نزدیک‌تر هستیم، ولی پر کردن فاصله‌ای که بین ما و توافق مانده کار آسانی نیست و نیاز به تصمیماتی دارد»، افزود: برای تصمیم‌گیری و مشورت به پایتخت‌ها بازمی‌‌گردیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده