پاسخ نخست وزیر الجزایر به اهانت مکرون-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پاسخ نخست وزیر الجزایر به اهانت مکرون

نخست وزیر الجزایر نیز امروز دوشنبه در ادامه پاسخ مقامات این کشور به اظهارات رئیس جمهور فرانسه علیه الجزایر گفت که کشورش بزرگ‌تر است که بتوان تاریخ آن را مخدوش کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 05
کد خبر: ۱۰۴۴۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، «ایمن بن عبدالرحمان»، نخست وزیر الجزایر امروز دوشنبه با اشاره به اظهارات اخیر «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت: این سخنان توهین آمیزی که علیه الجزایر مطرح شد، غیرقابل قبول و مردود است.

به گزارش روسیا الیوم، مکرون در اظهارات اخیر خود، موجودیت ملت الجزایر را قبل از استعمار فرانسه زیر سوال برد و گفت که نظامی سیاسی موجود در الجزایر تاریخ این کشور را بر اساس نفرت از فرانسه بازنویسی کرده است.

نخست وزیر الجزایر در سفر خود به شهر وهران تأکید کرد: الجزایر از همه اظهاراتی که به منظور تضعیف تاریخ و ریشه‌های آن بیان می‌شود، بزرگ‌تر است.

عبدالرحمن گفت: الجزایر یک قوم و ملتی است که در تاریخ ایستاده و درخشان است ... از ماسینیسا و شاهزاده عبدالقادر درباره تاریخ این سرزمین بپرسید. (اشاره به شخصیت‌های تاریخی الجزایر در طول قرن‌ها دارد)./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده