انفجار بزرگ در نیروگاه اتمی ترکیه + علت و فیلم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انفجار بزرگ در نیروگاه اتمی ترکیه + علت و فیلم

نیروگاه اتمی در حال ساخت ترکیه دچار انفجاری مهیب و آتش‌سوزی شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 01
کد خبر: ۱۰۷۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، روز گذشته (یکشنبه) یکی از بخش‌های نیروگاه اتمی در حال ساخت آک کویو در مرسین ترکیه طعمه حریق شد.

نماینده اهل مرسین پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خلق که فیلم این آتش سوزی را منتشر کرده، آورده است: این نیروگاه بلای جان ترکیه شده است.

این نیروگاه که ساخت آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شده هنوز به پایان نرسیده است.

در منطقه آژیر قرمز به صدا در آمده بود و آتش سوزی با مداخله نیرو‌های آتش نشان خاموش شده است.

نماینده مردم مرسین در پارلمان ترکیه با اشاره به دردسر‌های این نیروگاه برای مردم منطقه گفت: در گذشته انفجار دینامیت‌ها برای ساخت نیروگاه منجر به ایجاد ترک‌هایی در خانه‌های اطراف شده است. امروز نیز آتش سوزی موجب نگرانی مردم منطقه را فراهم آورده است. در گذشته گفته بودم که در کنار مدیترانه، دینامیت جاسازی می‌کنند.

 



مقامات محلی عنوان کرده اند که این ترانسفورماتور بر اثر وقوع رعد و برق آتش گرفته و این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

این سومین حادثه و آتش سوزی است که در سال جاری در این نیروگاه رخ می‌دهد.

این نیروگاه قابلیت تولید سالانه ۳۵ میلیارد کیلووات ساعت برق دارد که اولین رآکتور آن در سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری خواهد رسید./تسنیم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید ایزدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
0
آغاز کننده جنگ در کشورهای عربی باید محاکمه و اعدام شوند
تحلیل های برگزیده