انتقاد یک اصلاح‌طلب از اظهارات اخیر روحانی درباره اختیاراتش-راهبرد معاصر
بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم

انتقاد یک اصلاح‌طلب از اظهارات اخیر روحانی درباره اختیاراتش

رئیس کمیسیون قضایی مجلس ششم با اشاره به اظهارات اخیر روحانی درباره اختیارات محدود رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور بر اساس قانون اساسی شخصیت دوم کشور محسوب شده و از اختیارات فراوانی برای اداره کشور برخوردار است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 21
کد خبر: ۱۱۷۵۳
به گزارش راهبرد معاصر ، حجت‌الاسلام ناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس کمیسیون قضایی مجلس ششم با اشاره به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام روحانی در دیدار با فعالان سیاسی که از کمبود اختیارات رئیس جمهور گلایه کرده بود، گفت: رئیس‌جمهور  بر اساس قانون اساسی شخصیت دوم کشور محسوب شده و از اختیارات فراوانی برای  اداره کشور برخوردار است.

وی افزود: رؤسای جمهور ما در تنظیم بودجه اختیارات زیادی داشته و قادرند بودجه را به گونه‌ای تدوین کنند که مانع مفت‌خواری‌هایی تعدادی از  دستگاه‌‌های اجرایی کشور شوند که  توان نظارت بر نحوه هزینه‌کرد بودجه در این دستگاه‌ها را ندارد.

  
قوامی در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مجلس که گفته بودند مجلس امکان نظارت بر بخش زیادی از اعتبارات بودجه تقدیمی از سوی دولت را ندارد، تصریح کرد: بیان اینگونه اظهارات مصداق فرافکنی نمایندگان است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس ششم ادامه داد: نمایندگانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند ابتدا باید به صراحت اعلام کنند که اعتبارات کدام بخش یا نهاد است که دولت در اختیار مجلس قرار نمی‌دهد. به طور کلی  اگر دولت در اعلام اعتبارات یک دستگاه کوتاهی نیز کرده باشد، نمایندگان مجلس با اهرم‌های نظارتی چون تحقیق و تفحص می‌توانند اطلاعات دقیقی از نحوه هزینه‌کرد اعتبارات در بخش‌ها و نهادهای مختلف را احصا کنند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده