چند راهکار برای کاهش سوزش معده در ماه رمضان-راهبرد معاصر

چند راهکار برای کاهش سوزش معده در ماه رمضان

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به حداقل رساندن مصرف کافئین، پرهیز از پرخوری و بلافاصله دراز نکشیدن پس از وعده سحر و یا افطار را راهکار‌هایی مؤثر برای جلوگیری از احساس سوزش معده در روزه داران عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 11
کد خبر: ۱۲۹۰۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، دکتر گلبن سهراب با اشاره به این که یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد در ماه مبارک رمضان با آن مواجه هستند، احساس سوزش و یا رفلاکس سردل است، افزود: این مشکل در واقع برگشت اسید از معده به مری است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از بروز این مشکل روزه داران بعد از وعده سحر و یا افطار بلافاصله دراز نکشند و حداقل نیم تا یک ساعت در حال نشسته باشند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که به حداقل رساندن مصرف کافئین می‌تواند راه حل مؤثری برای کاهش درد‌های معده باشد، توصیه کرد: چای پررنگ، قهوه و نوشابه‌های مشکی منابع اصلی کافئین‌ها هستند که باید کمتر توسط روزه داران مصرف شود.

دکتر سهراب، پرهیز از پرخوری به ویژه در ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و گفت: مصرف غذا‌های کم چرب و آب پز و دریافت نکردن غذا‌های پرکالری در یک وعده می‌تواند به کاهش درد‌های معده کمک کند./صدا و سیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده