اهدای اعضای بدن معلم سیمین مشهدی + ماجرای مرگ مغزی و عکس-راهبرد معاصر

اهدای اعضای بدن معلم سیمین مشهدی + ماجرای مرگ مغزی و عکس

اعضای بدن معلم سیمین مشهدی که در کلاس دچار خونریزی معزی شده بود، اهدا شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 25
کد خبر: ۱۳۱۰۰۴

به گزارش راهبرد معاصر در آستانه فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم؛ «سیمین مشهدی»، معلم گلبهاری، هنگام تدریس در کلاس درس، دچار مرگ مغزی شد و اعضای بدن این معلم ایثارگر و فداکار، به بیماران نیازمند اهدا و جان دوباره‌ای به آنان بخشید.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، با اهدای اعضای بدن معلمی توانمند و مدرسی ایثارگر، مرحوم «سیمین مشهدی منصوری» دبیر زبان و ادبیات فارسی شهر گلبهار، بر کالبد بیماران بسیاری، جان دوباره اهدا شد.

سیمین مشهدی منصوری  در کلاس درس دچار حادثه مغزی شد و این معلم کارت اهدای عضو را تهیه و داوطلبانه اعلام کرده بود در صورت پیش آمدن اتفاق و حادثه‌ای برای وی، اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا گردد، روز گذشته با اهدای اعضای بدن خویش که شامل قلب، کلیه‌ها و پانکراست وی بودند، آخرین و مهم‌ترین درس زندگی را به همکاران، دانش آموزان و کلیه اقشار جامعه آموخت.

مرحوم سیمین مشهدی منصوری دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی در مرحله دفاع رساله بود و فرزند وی نیز در حال گذراندن ترم آخر تحصیلات در دانشگاه فرهنگیان است.

 

اهدای اعضای بدن معلم سیمین مشهدی + ماجرای مرگ مغزی و عکس

این معلم فداکار توانست آخرین درس ایثار و فداکاری را با صدایی بلند و رسا به قلب بیماران نیازمندی که با این حرکت شریف و مثال‌زدنی جان دوباره گرفته‌اند، برساند.

بیست‌و‌ دومین روز از ایام ماه مبارک رمضان و مصادف با سومین شب از لیالی قدر و در آستانه ایام گرامیداشت مقام معلم، پیکر بی‌جان معلمی که در تمام طول خدمت صادقانه خویش، از شور و شعر و انسانیت و ایستادگی می‌گفت، در محل زندگی وی، رهسپار آسمان شد و برگ زرینی ماندگار از جمله توانمندی‌ها و مهربانی‌های بی‌شمار معلمانی که جانانه در پای باورها، آموزش و آموزگاری خویش تا آخرین نفس ایستادند؛ بر جریده عالم ثبت گردید.

باشد که در امتداد خط روشن فداکاری و سخاوت این معلم گرانمایه، مسیری بلند از این ایثار را پیش روی کلیه آحاد جامعه به منظور مشارکت بیشتر در اهدای اعضای بدن خود و عزیزان سفر کرده‌شان برای دستگیری بیشتر از بیماران نیازمند، گشوده شود./ایلنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده