آمار کرونا در ایران امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور-راهبرد معاصر

آمار کرونا در ایران امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۸ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۲ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 08
کد خبر: ۱۳۲۵۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۸ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۲ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

آمار کرونا در ایران امروز 18 اردیبهشت 1401

از دیروز تا امروز ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۴۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۸۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۷۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۵ هزار و ۴۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۸۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۱ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۱۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

شهرهای قرمز کرونایی امروز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401


در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران امروز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401

تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۵۴۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۹۰ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۴۴۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند؛ بنابراین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۸۷۸ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۶۲ هزار و ۶۴۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آمار کرونا در ایران امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

آمار کرونا در جهان تا به امروز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۱۷ میلیون و ۱۳ هزار و ۸۱۲ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۸۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۷۱ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۷۶ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۳۱ هزار و ۱۴۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۳ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۰۷ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک‌میلیون و ۲۴ هزار و ۵۲۵ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴ هزار و ۴۹۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۰۸ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۴ هزار و ۶۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۴ هزار و ۶۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۵۳۰ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۴ هزار و ۱۷۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۸ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۹۷, ۲۵ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۹۶, ۲۲ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۳۴, ۱۸ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۱۹ و ۱۷ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۳۹۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ایتالیا با ۱۶ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۷۷۳ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۵ میلیون و ۴۱ هزار و ۸۹۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۰ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۸۶, ۴۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۴۹۵ و ۲۹ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۱۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

آمار کرونا در ایران امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده