کیسینجر: تحولات بزرگ در راه است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کیسینجر: تحولات بزرگ در راه است

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت که کشور‌های غربی باید منافع روسیه را در بحث حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اوضاع اوکراین در نظر بگیرند تا از افزایش نفوذ چین بر مسکو جلوگیری کنند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 12
کد خبر: ۱۳۷۹۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، «هنری کسینجر» تئوریسین و وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا در مصاحبه‌ای که شامگاه شنبه در وب‌سایت روزنامه «ساندی تایمز» منتشر شد، عنوان کرد: «اکنون سؤال چگونگی پایان دادن به جنگ اوکراین است و پس از پایان جنگ، اگر نمی‌خواهیم روسیه به پایگاه چین در اروپا تبدیل شود، باید جایی برای اوکراین و همچنین روسیه پیدا کرد».

کیسینجر در مورد ناتو گفت: «حفظ ائتلاف و اتحادی که همکاری بین اروپا و آمریکا را منعکس می‌کند، مهم است، اما باید این واقعیت را درک کنیم که رویداد‌های بزرگ در خاورمیانه و آسیا در راه است».

وی افزود: «کشور‌های عضو ناتو در مورد اوکراین گرد هم آمدند، زیرا تهدید‌های قدیمی را به آن‌ها یادآوری کرد. آن‌ها کار بسیار خوبی انجام دادند و من از کاری که انجام داده‌اند، حمایت می‌کنم».

وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده پیشتر به غرب درباره دخالت در جنگ اوکراین به کی‌یف هشدار داده بود و پیشنهاد داد که برای متوقف کردن جنگ بخش‌هایی از قلمروی خود را به روسیه واگذار کند.

کیسینجر در سخنانی در مجمع جهانی اقتصادی داووس پیشنهاد داد که اوکراین مناطقی از خاک خود را به روسیه واگذار کند تا جنگ را متوقف کند.

وی در ادامه سخنانش در مجمع جهانی اقتصادی داووس گفته بود که غرب نباید در شکست روسیه سهیم باشد. اوکراین باید مذاکرات را پیش از بروز آشفتگی و تنش‌هایی که به‌راحتی قابل غلبه نیست آغاز کند. /تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار