افزایش مصدومان حادثه انفجار کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد+فیلم-راهبرد معاصر

افزایش مصدومان حادثه انفجار کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد+فیلم

در پی نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، تیم واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این شهرستان اعزام شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 14
کد خبر: ۱۳۸۲۸۶

به گزارش راهبرد معاصر، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه در جمع خبرنگاران گفت: در پی گزارش نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، بلافاصله تیم واکنش سریع دانشگاه متشکل از دو متخصص طب اورژانس، متخصصان جراحی عمومی و بیهوشی با بالگرد اورژانس شیراز به شهرستان فیروزآباد اعزام شدند.

محمدجواد مرادیان افزود: پس از گزارش حادثه در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، ستاد مدیریت عملیات بحران دانشگاه فعال شد و تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های نمازی، شهید دکتر فقیهی، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت امیرالمومنین (ع)، شهید رجایی شیراز، کوار، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین به صورت آماد باش کامل درآمدند.

او ادامه داد: در همان دقایق نخست وقوع حادثه، ۱۲ دستگاه آمبولانس از شیراز و شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین، فراشبندو کوار و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آماده باش شبکه بهداشت و درمان فیروز آباد و تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه خبر داد و افزود: برای بررسی ماده فعال حادثه برای پیشگیری و مراقبت‌ها نیز، اقداماتی صورت گرفت.

مرادیان اعلام کرد: تاکنون ۴۵ مصدوم از حادثه در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد به بیمارستان حضرت قائم (عج) این شهرستان اعزام و در حال مداوا هستند و هیچ مورد فوتی تاکنون گزارش نشده است.

در پی وقوع این حادثه همچنین ۳ تیم هلال احمر نیز به محل حادثه اعزام شده‌اند.

تعداد مصدومان به ۱۱۲ نفر رسیده است و بر اساس اعلام اورژانس فارس، این حادثه تلفات جانی نداشته است.

مدیرکل بحران استانداری فارس اعلام کرد: محور مواصلاتی فیروزآباد - جم که بر اثر حادثه نشت گاز مسدود شده بود، در ساعات اولیه پس از حادثه بازگشایی شد و هم اکنون تردد در آن در جریان است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار