افزایش مبتلایان به تب کریمه کنگو در اردبیل-راهبرد معاصر

افزایش مبتلایان به تب کریمه کنگو در اردبیل

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار مبتلا به تب کریمه‌کنگو شناسایی شده که در تماس با دام دچار گزش کنه شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 27
کد خبر: ۱۴۰۰۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، محمد جعفرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار مبتلا به تب کریمه‌کنگو شناسایی شده که در تماس با دام دچار گزش کنه شده‌اند که در حال حاضر آزمایشات تکمیلی بیماران در دست اقدام است و ۸ بیمار به دلیل این بیماری بستری شده‌اند.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال فوت ناشی از تب کریمه کنگو نداریم و با توجه به این که بیماری مشترک بین انسان و حیوان در زمان شروع فصل گرما آغاز می‌شود بنابراین در صورت مشاهده کنه‌ها نباید تماس مستقیم با این حشرات داشته باشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: رعایت نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در دستور کار قرار گرفته و از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود خرید گوشت را از مراکز مطمئن و دارای مهر و موم خریداری کنند.

جعفرزاده تصریح کرد: انجماد گوشت سبب از بین رفتن این ویروس نمی‌شود و گوشت مشکوک به مدت ۴۸ ساعت در دمای ۲ تا ۴ درجه در یخچال نگهداری شده و بلافاصله از مصرف گوشت‌های تازه خودداری شود.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه علائم از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه شود./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار