انگلیس دومین مرد ثروتمند روسیه را تحریم کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انگلیس دومین مرد ثروتمند روسیه را تحریم کرد

دولت انگلیس امروز چهارشنبه از بسته تحریمی دیگری علیه مسکو رونمایی کرد که شهروندان و مقامات ارشد روسیه از جمله یک میلیاردر روس به نام "ولادیمیر پوتانین" را هدف قرار می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 29
کد خبر: ۱۴۰۴۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، انگلیس روز چهارشنبه «ولادیمیر پوتانین» از چهره‌های تجاری برجسته روسیه را به فهرست تحریم‌های ضد روسی خود افزود.

پوتانین، که به عنوان دومین مرد ثروتمند روسیه شناخته می‌شود، در تازه‌ترین موج تحریمی انگلیس در میان چهره‌های تجاری و مالی برجسته روسیه قرار گرفت.

در بیانیه مطبوعاتی دولت انگلیس در خصوص تحریم این شخص آمده است که پوتانین در دوران پس از حمله روسیه به اوکراین، با حمایت از دولت مسکو، تصاحب «روس بانک» و سهام «تینک آف بانک» به اندوختن ثروت خود ادامه می‌دهد.

دولت انگلیس در تشریح ل دلایل تحریم این چهره برجسته روسی می‌گوید که پوتانین به دلیل مالکیت روس بانک از دولت روسیه کسب منفعت می‌کند. تجارت بخش خدمات مالی روسیه از سوی روس بانک انجام می‌شود که برای دولت روسیه از اهمیت استراتژیک برخودار است و از این رو وی در فهرست جدید تحریمی انگلیس جای گرفت.

روسیه از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین در ۵ اسفند سال گذشته تا کنون هدف تحریم‌های سنگین و شدید غرب قرار گرفته است که بخش‌های مختلف این کشور از جمله بانکی، نظامی، کشاورزی، صنعتی و زیرساخت‌های مرتبط را شامل می‌شود.

پیش از این «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که اقدامات محدودکننده و تحریم‌ها برضد روسیه، از جمله صادرات طلا و محصولات صنعتی، ناقض قوانین بازی موجود برای همه اقتصاد‌ها در دنیاست./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده